Ga naar inhoud

Installatie M player


Aanbevolen berichten

ik zou mplayer gewoon met apt installeren, dan neemt hij meteen alle benodigde bibliotheken mee ;) Wat die foutmeldingen betreft, wanneer krijg je die? tijdens compileren of tijdens het starten van het programma? Laatste is nmlk beetje vreemd, omdat je mplayer niet kunt compileren zonder de ontbrekende bibliotheken. Rinse
Link naar reactie
[quote:870c536aa4="linux222"]oke installeert ubuntu (debian) dan ook gelijk alle codecs mee en kan ik dan de grafische mode draaien?[/quote:870c536aa4] Check dat via commando [code:1:870c536aa4] apt-cache search mplayer [/code:1:870c536aa4][Enter] Bij mij geeft dit deze output [code:1:870c536aa4] mga-vid-source - Kernel driver for the back-end scaler on Matrox cards (source) acidrip - ripping and encoding DVD tool using mplayer and mencoder libpostproc0 - Mplayer postproc shared libraries mencoder-586 - MPlayer's Movie Encoder mencoder-custom - MPlayer's Movie Encoder mencoder-k6 - MPlayer's Movie Encoder mozilla-mplayer - MPlayer-Plugin for Mozilla mplayer-386 - The Ultimate Movie Player For Linux mplayer-586 - The Ultimate Movie Player For Linux mplayer-686 - transitional dummy package which can be safely removed mplayer-custom - The Ultimate Movie Player For Linux mplayer-doc - Documentation for mplayer mplayer-fonts - Fonts for mplayer mplayer-k6 - The Ultimate Movie Player For Linux mplayer-k7 - transitional dummy package which can be safely removed mplayer-nogui - The Ultimate Movie Player For Linux xmms-xmmplayer - XMMS plugin that uses MPlayer to play video files [/code:1:870c536aa4] Check ook nog even de [url=http://ubuntuguide.org/#mplayer]Ubuntu Guide.[/url]
Link naar reactie
[quote:f2db8017b4="linux222"]als ik dat laatste command hier in tik krijg ik niks en als ik apt-get install enz. intik dan krijg ik op het laatst dat hij het pakket mplayer niet kon vinden[/quote:f2db8017b4] Maar had je dan ook eerst die commando [code:1:f2db8017b4] apt-cache search mplayer [/code:1:f2db8017b4][Enter] geprobeerd? Want ik heb bij mij de inhoud van mijn /etc/apt/sources.lst gewijzigd. Had je dan wel zoiets ingetypt [code:1:f2db8017b4] sudo apt-get install mplayer-586 [/code:1:f2db8017b4] Dan zou zo een output kunnen volgen [code:1:f2db8017b4] Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden: jackd libdirectfb-0.9-22 libfaad2-0 libggi2 libgii0 libgii0-target-x libjack0.80.0-0 liblame0 libmad0 libpolyp0 libsvga1 libxvidcore4 Voorgestelde pakketten: qjackctl jack-tools meterbridge libjackasyn0 libggi-target-emu libggi-target-monotext libggimisc2 polypaudio w32codecs libdvdcss mplayer-doc Aanbevolen pakketten: libggi-target-x libggi-target De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden: jackd libdirectfb-0.9-22 libfaad2-0 libggi2 libgii0 libgii0-target-x libjack0.80.0-0 liblame0 libmad0 libpolyp0 libsvga1 libxvidcore4 mplayer-586 0 pakketten opgewaardeerd, 13 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 2 niet opgewaardeerd. Er moeten 3759kB/5902kB aan archieven opgehaald worden. Na het uitpakken zal er 14,0MB extra schijfruimte gebruikt worden. Wilt u doorgaan [J/n]? [/code:1:f2db8017b4]
Link naar reactie
Mplayer wordt door debian volgens mij niet aangeboden toch, omdat het niet onder de GPL valt geloof ik ... Ubuntu blijkt hier niet zo moeilijk over te doen zo te zien, aangezien jolo hem moeiteloos uit de cache haalt. Is het dan ook mogelijk om enkele ubuntu sources in de debian sourceslist op te nemen of schop je het debian systeem dan mogelijk (ernstig) in de war ?
Link naar reactie
[quote:bbebebee44="m3ssi4h"]Simpel ;) http://ubuntu-forums.nl/docu/ubuntugids-1.2.html[/quote:bbebebee44] Zoals ik dus al dacht : [quote:bbebebee44="ubuntu-forums.nl"] De software die je vindt in de onofficiele repo's zijn niet speciaal voor jouw systeem afgesteld zoals de software uit de officieele bronnen. Dus dergelijke software kan soms voor compatibiliteits- en/of stabiliteitsproblemen zorgen, vooral pakketten uit de "laatstenieuwe versie". [/quote:bbebebee44] Dan is het misschien toch beter om de niet standaard pakketten zelf te blijven compileren ...
Link naar reactie
Probeer het eens met: mplayer -vo xv [filename.wmv] of mplayer -vo help voor een lijst met beschikbare video output drivers. Als de full screen mode wel werkt met bijvoorbeeld de xv output driver, kan je mplayer automatisch met deze driver laten opstarten door dat in ~/.mplayer/config aangeven met vo=xv bijvoorbeeld. In gmplayer kan je de driver in de gui aanpasssen onder de tab video.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...