Ga naar inhoud

Installatie gaat onzettend traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf van mijn laptop werd niet herkend in SuSE 10. (zie het andere topic) Na het aanpassen van een regeltje in het Bios (het was een gok) werd de harde schijf wel gezien. De eerste CD wordt vlotjes geinstalleerd hierna start het systeem op voor verdere installatie en begint de ellende. Tijdens de eerste start blijft het systeem bijna 5 minuten hangen na het regeltje: reiserFS: FS : hda6 : Using r5 hash to sort names Hierna gaat alles wel weer verder maar het hele systeem is ontzettend traag geworden. Het installeren van CD gaat meer als 2 uur duren volgens het installatie programma. Het installeren van ongeveer 5 MB duurt bijna 2 minuten. Waar kan dit nu weer aan liggen??? Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie
[quote:75d247eacc="Munchy"]Na het aanpassen van een regeltje in het Bios (het was een gok) werd de harde schijf wel gezien. [/quote:75d247eacc] Om wat voor een BIOS optie gaat het? [quote:75d247eacc="Munchy"]reiserFS: FS : hda6 : Using r5 hash to sort names [/quote:75d247eacc]Dus geen verdere foutmeldingen? En heb je de installatie nog kunnen voltooien? Om de snelheid van je harde schijf te testen, kun je als superuser het volgende commando geven [code:1:75d247eacc] hdparm -t /dev/hda [/code:1:75d247eacc][Enter]
Link naar reactie
Ik heb zojuist mijn desktop PC en mijn Notebook harde schijf getest. Ik kom bij het notebook aan een snelheid van 19.05 MB/s en bij mijn desktop PC aan 45.03 MB/s. Rekening houdend met het feit dat de desktop PC een schijf heeft die 7200 RPM maakt en de Notebook maar, ik meen 4200 RPM. Lijkt er met de snelheid van de harde schijf niets mis. Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie
[quote:1e76060e4e="Munchy"][code:1:1e76060e4e]IDE PIO Pre-Fetch Enable [Enable] [/code:1:1e76060e4e] Als ik deze op disable zet wordt de harde schijf door SuSe wel gezien. Op enable ziet SuSE dus geen harde schijf. [/quote:1e76060e4e] Behalve [url=http://support.packardbell.com/uk/mypc/index.php?PibItemNr=instr_bios_T19&PibItemParent=PB40G00001]dit,[/url] kon ik niks bruikbaars vinden met google. Check in de BIOS bij Advanced > IDE Configuration de Primary IDE Master. Of deze nog wel op UDMA staat? [quote:1e76060e4e="Munchy"]Ik heb zojuist mijn desktop PC en mijn Notebook harde schijf getest. Ik kom bij het notebook aan een snelheid van 19.05 MB/s en bij mijn desktop PC aan 45.03 MB/s. [/quote:1e76060e4e] Was dit in Linux met hdparm of in Windows? Kun je in Windows verschil in harddisk snelheid merken op die laptop, als je die BIOS instelling [code:1:1e76060e4e]IDE PIO Pre-Fetch [/code:1:1e76060e4e] wijzigd?
Link naar reactie
Ik ben nu weer een poging aan het doen om SuSe te installeren maar het gaat weer ontzettend traag. De gehele installatie (standaard) gaat nog 4:25:20 duren. Ik heb mij eigen voorgenomen om vandaag de gehele installatie een keer af te werken en dan kijken of SuSe nog steed traag is. Ik zal het aan het eind van de dag wel laten weten. Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...