Ga naar inhoud

Vragen over Suse linux 10.0


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Wie kan mij helpen met het volgende: Ik zou graag Yahoo Messenger onder Suse 10.0 willen laten draaien. Alleen: I don't know what to do. En dan: het wijzigen van FSTAB via Yast levert geen schrijfbare NTFS partities op. En het laatste: hoe kan ik op een eenvoudige manier updaten naar de nieuwste KDE Desktop? mvg. Dirk Kooy
Link naar reactie
[quote:8bbdf2cb02="Beun007"] Wie kan mij helpen met het volgende: Ik zou graag Yahoo Messenger onder Suse 10.0 willen laten draaien. Alleen: I don't know what to do. [/quote:8bbdf2cb02] Dat kan met zogenaamde multi-protocol messengers. Gaim is daar een van, KDE zelf levert Kopete mee. [quote:8bbdf2cb02] En dan: het wijzigen van FSTAB via Yast levert geen schrijfbare NTFS partities op.[/quote:8bbdf2cb02] Klopt, ntfs is onder linux niet schrijfbaar (zie posting van jim). Als je dat graag anders zag: informeer bij MS wanneer ze een ntfs-driver voor Linux klaar hebben ;) [quote:8bbdf2cb02] En het laatste: hoe kan ik op een eenvoudige manier updaten naar de nieuwste KDE Desktop? [/quote:8bbdf2cb02] Bij [wijzig installatiebron] in YaST vul je deze bron in: server = ftp.nl.uu.net directory = /pub/linux/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_10.0/yast-source/ Daarna ga je naar kde-desktop en kde-compleet in de module [software installeren en verwijderen, sectie 'selectie'], rechtsklik je binnen de softwarelijst rechts, en kies je voor [alles in deze lijst->update wanneer nieuwe versie beschikbaar] let op, installeren van nieuwe kde is niet zonder risico, en novell biedt hiervoor geen ondersteuning. (volgende versie van kde komt overigens eind deze maand uit...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...