Ga naar inhoud

Ubuntu opstartprobleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Als onervaren linux-gebruiker, heb ik juist ubuntu 5.10 geinstalleerd. Na de installatie krijg ik het laadscherm. Normaal zou mijn PC dus gnome moeten opstarten, maar inplaats daarvan krijg ik een zwart scherm. De resolutie is het niet, ik heb al het shell command: "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" geprobeerd en verschillende dingen aangepast. Nog geen reactie. Alvast bedankt, Pieter
Link naar reactie
[quote:d28651837d="pieterc"]heb ik juist ubuntu 5.10 geinstalleerd. Na de installatie krijg ik het laadscherm. Normaal zou mijn PC dus gnome moeten opstarten, maar inplaats daarvan krijg ik een zwart scherm. De resolutie is het niet,[/quote:d28651837d] Dan zou X kunnen zijn gecrashed. Check daarvoor /var/log/Xorg.0.log met je favoriete editor. Of doe commando [code:1:d28651837d] cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE [/code:1:d28651837d][Enter] Op wat voor een (merk) pc/moederbord/CPU, hoeveel RAM en videokkaart probeer je Ubuntu te installeren. En wat voor een crt/tft monitor heb je?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...