Ga naar inhoud

Nieuw met Linux (Ubuntu)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo... Ik ben nieuw in dit hele Linux-gebeuren... ik heb een oude PC (Celeron 400MHz/2x64MB SDR-geheugen/Radeon 8MB AGPx1 VGA/vaag mobo/40GB WD Harddisc)... Deze PC gaat gebruikt worden voor slechts een beetje internetten en downloaden. Wat kan ik hier het beste voor doen: Linux Ubuntu installeren (en zo ja; met welke extra software (virusscanner ed) of Windows XP Home met Norton AV Sander
Link naar reactie
Linux is een goede keuze, omdat daar ook weinig(let op zeer weinig, niet: geen)virussen voor ontwikkeld worden. Omdat virusbouwers zich(met enig rechtvaardiging:P) op windowsgebruikers richten. En daarnaast is er voor bijna alle dure software van windows een gratis substituut voor linux. Tevens is het zo dat Ubuntu cooler klinkt dan WinXP vind je niet?
Link naar reactie
Als het inderdaad om Windows spelletjes gaat, is een dualboot Ubuntu Linux met Windows 98Se te overwegen. In Ubuntu Linux zou je [url=http://ubuntuguide.org/#installclamav]ClamAV AntiVirus Server[/url] kunnen installeren. En in Windows 98Se bijvoorbeeld ZoneAlarm met AntiVirus van Easy Computing. Overigens in Ubuntu Linux zitten standaard al een aantal spelletjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...