Ga naar inhoud

afsluiten van pc werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi de opzet: FC4 op een 60Gb hd 128mb nvidia grafische kaart (mx4000 meen ik) 1Gb mem sempron 3000+ als ik de pc wil afsluiten gebruirt er soms niets X sluit niet, de enige remedie is ctrl+alt+ <- pijl (boven de enter) en links naastde insert pijl, indrukken dan reboot de pc waarna afsluiten mogelijk is. Onder windows re-boote de pc wel eens Onder linux draait de pc makkelijk 24/7 wat kan de oorzaak zijn? zijn er log-files on linux waar ik kan kijken?? ikzelf denk aan een brakke video-kaart Dit, omdat als ik ut2004 speel,, het spel er soms uitklapt. Evert
Link naar reactie
Eh Windows? Verkeerde subforum denk ik ;) @windowsXP-PRO Als je [ctrl][alt][backspace] probeert? Dan zou alleen de X-server moeten herstarten en daarmee wordt je desktop environment van kant gemaakt (die waarschijnlijk het probleem is). Je kan ook als de PC weer eens weigert af te sluiten naar een lege tty gaan en met 'ps -e' kijken wat voor verdachte processen (let dan met name op processen die onderdeel zijn van je DE) er nog draaien.
Link naar reactie
marcel>> inderdaad,, met [ctrl][alt][backspace] wordt de boel van van kant gemaakt,,en start er een re-boot wat bedoel je met: naar een lege tty gaan en met 'ps -e' kijken wat voor verdachte processen (let dan met name op processen die onderdeel zijn van je DE) er nog draaien. ??? Max>> Gnome 2.14.1 Rode Hoed> Afsluiten> shutdown
Link naar reactie
[quote:f739ac8e3d="windowsXP-PRO"] inderdaad,, met [ctrl][alt][backspace] wordt de boel van van kant gemaakt,,en start er een re-boot [/quote:f739ac8e3d] Dan is het dus iig een grafisch proces dat de boel laat stagneren. [quote:f739ac8e3d]wat bedoel je met: naar een lege tty gaan en met 'ps -e' kijken wat voor verdachte processen (let dan met name op processen die onderdeel zijn van je DE) er nog draaien. ??? [/quote:f739ac8e3d] Ik bedoel dat als de zooi hangt je [ctrl][alt][f1] intikt om naar tty1 te gaan, daar inlogt en vervolgens het commando 'ps -e' intikt. Dan ga je kijken of je nog grafische processen ziet lopen (die zouden al netjes afgemaakt moeten zijn namelijk) en let je met name op processen van je Desktop Environment (Gnome dus). In een van die processen zit waarschijnlijk het probleem.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...