Ga naar inhoud

[slackware current] meerdere wm's opstarten


anoniem

Aanbevolen berichten

wm=window manager. start uw computer op met een 'drietje' op de bekende plaats op /etc/inittab, dus als console. stel uw wm in. (Slackware: mbv. het proggie xwmconfig). doe startx. Geef nu ctl-alt-F2 Je komt in console 2 login en enige jaren geleden kon ik dan doen: kies mbv. xwmconfig een andere wm $ startx -- :1.0 en zowaar: op ctl-alt-F7 was mijn eerste wm te zien en op ctl-alt-F8 de andere wm. e.e.a werkte ook wel vanaf een virtuele terminal in de eerste wm. Helaas werkt het opstarten van de tweede wm niet meer. Je krijgt alleen het bekende X-kruisje van de X-muis-pointer te zien op F8 en op F2 herhaalt zich de mededeling:[code:1:532fc21b8b] waiting for X server to begin accepting connections . AUDIT: Sun Nov 27 23:43:21 2005: 25651 X: client 1 rejected from local host Xlib: connection to ":1.0" refused by server Xlib: No protocol specified[/code:1:532fc21b8b] Heeft dit te maken met de overgang van Slackware van xfree86 naar xorg? Of is mijn aanroep van startx -- :1.0 incorrect?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...