Ga naar inhoud

[Suse] 2 monitors


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, vooruit dromend over mijn nieuwe studeerkamer vraag ik me af of het volgende gaat werken: er komen 2 pc's tegenover elkaar te staan. 1 pc met linux (suse 9.3 of 10.0, nog aan te schaffen) en een met windows & linux. Kan ik op de linux-only pc de standaardmonitor aansturen met een reguliere (niet dualhead) videokaart, en dan -middels een switchbox- de 2e monitor aansluiten op de onboard videokaart van die pc. Zou zijn om bv logfiles in de gaten te houden, niet voor flightsim of CAD/CAMdesign ofzo. essentie: kan ik 2 monitoren aansturen met 2 verschillende videokaarten?
Link naar reactie
Theoretisch kan dit, in de praktijk kun je wel eens vreemde dingen tegenkomen met crashende drivers etc. Ligt er maar net aan welke twee videokaarten, sommige kaarten gedragen zich niet helemaal netjes op de pci bus. Tweedens schakelen de meeste onboard kaarten zich compleet uit zodra er een externe kaart is aangesloten, en zijn verder dan niet meer te vinden/gebruiken door het systeem. Het is meer een kwestie van geluk hebben als het werkt.
Link naar reactie
Een oude GeForce 2 o.i.d. kost niet veel, en mensen verkopen ze vaak graag om zelf een nieuwe te halen. En je hebt er een hoop modellen bij met VGA/VGA of VGA/DVI (met een converter stekkertje ook weer VGA van te maken). Ook hebben Matrox kaarten goede DH mogelijkheden geloof ik. Een nieuwe 3D kaart met 256Mb DDR kopen om logfiles te lezen is een beetje onzin he... ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...