Ga naar inhoud

netwerkkaart werkt niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag, Ik ben een leek op Linux gebied maar wil het graag uitproberen en ermee op het internet. Nu heb ik het volgende probleem: Ik wil het internet op via @home maar ik krijg de netwerkkaart niet aan de praat. (lampies gaan niet branden enz.) Ik heb Linux Mandrake en wil het zetten op een Compaq Deskpro P600 met 512 Mb. De onboard Netwerkkaart ziet hij wel als ik in het config. scherm kijk. Maar krijg hem niet aan de praat. Snap er niets meer van. Heb de commando's ifdown en ifup ook al geprobeert. Heb ook al diverse kabels gebruikt maar dat heeft ook geen zin gehad. O ja heb er wel een router tussen zitten? zou dat een probleem kunnen zijn?
Link naar reactie
Weet je wel wat voor netwerkkaart (type / merk) je hebt ? Vermoedelijk moet je nog een module laden. Vervolgens kun je afhankelijk van je netwerk dhcp opzetten of een statisch ip toekennen. Is dit trouwens wel dezelfde nic als waar je anders ook mee internet ? Veel kabelaars koppelen namelijk het mac van de nic aan hun bestand. Op die wijze kun je slechts met die ene nic internetten totdat je deze opnieuw vrijgeeft.
Link naar reactie
De NIC is een onboard van Intel. inmandrake configcentrum geeft hij aan: NC3161 Fast Ethernet NIC (embedded, WOL) module eepro100. En ik heb meerdere pc hier aan de Router hangen maar dat zijn allemaal WinXP machines/laptops. Maar wat ik niet snap hij vind hem wel. Als ik dan naar DrakConnect toe ga dan ziet hij de NIC ook. maar als ik dan op vinbinding maken klik dan geeft hij bij Netwerk volgen aan: Niet verbonden. Na het opnieuw opstarten doet hij ook niets. Heb diverse kabels getest. Straidkabels, twisted pair die allemaal wel werken op een Windows machine maar hier niet dus daar kan het niet aan liggen. Ik weet het niet meer.
Link naar reactie