Ga naar inhoud

Fetchmail Artikel


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Een tijdje geleden heb ik een artikel gelezen hoe je je mail van bijvoorbeeld Hccnet kan ophalen dmv. fetchmail op een linuxserver. Deze haalt de mail op scant deze op spam en virussen. De outlook client (oid) haalt vervolgens de mail van de linuxserver op. Wie kan mij helpen met mijn zoektocht naar dit artikel (of soortgelijk iets?) - Barus
Link naar reactie
Ik denk dat je op "fetchmail procmail" moet zoeken. Het moet ongeveer op de volgende manier werken: eerst wordt de email opgehaald met fetchmail. Vervolgens geeft fetchmail deze emails door aan een lokale mailserver. Je moet dus ook kiezen welke server dit is (sendmail, postfix, ...) Vervolgens wordt procmail aangeroepen om een en ander te filteren, en wordt alles in bepaalde mappen gestopt (indien gewenst). Ten slotte moet je nog een service installeren waarmee je met pop of imap de email op kunt halen. Ook hierbij heb je meerdere varianten (courier, cyrus, ...). Als je al weet welke overige programma's je wilt gebruiken, en kun je ook die zoekwoorden opgeven in Google. Ook een zoekwoord als "howto" toevoegen kan helpen om goede documentatie te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...