Ga naar inhoud

Linspire


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Zoals jullie misschien al weten is sinds kort Linspire gratis te downloaden. Ik heb hem nu gedownload (versie: 5.0.59) en op een lege dvd gebrand. Misschien handig om erbij te vertellen, ik heb wat ik gedownload heb gewoon op cd gebrand en niets uitgepakt, deze raad kreeg ik van een maatje van mij. Op die cd staat dus nu linspire_5.0.59 en dat wordt gegeven als een winrar bestand. Dat staat er nu op. In de bios staat ingestelt dat ik de cd-rom wil booten voor de HDD. Ik flikker de dvd in de F: en start de computer op. Opeens krijg ik deze melding [quote:5fb3dfe644] 1. FD 1.44 mb System Type -(00). [/quote:5fb3dfe644] Dan kan ik helemaal niks meer doen. Nu is mijn vraag hoe ik Linspire aan de praat krijg. Misschien handig om erbij te vermelden dat ik 3 harde schijven in me PC heb hangen (C:, D:, E:) en op C: staat windows en op E: wil ik linux zetten. Deze wil ik laden via een scherm bij het opstarten. Ik heb gelezen dat dit via een dual boot gaat, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik heb ook nog geen parties ofzo ergens aangemaakt omdat het me onnodig lijkt omdat ik Windows en Linux op 2 aparte schijven wil zetten. Kan iemand mij helpen? Met vriendelijke groet, Pim van Denderen.
Link naar reactie
[quote:ecb22b0d00="pimvandenderen"]Ik flikker de dvd in de F: en start de computer op. Opeens krijg ik deze melding [code:1:ecb22b0d00] 1. FD 1.44 mb System Type -(00). [/code:1:ecb22b0d00] [/quote:ecb22b0d00] Je bedoelt zeker [code:1:ecb22b0d00]FD 1.44MB System Type -(00) Boot Failed[/code:1:ecb22b0d00] Om wat voor een (merk) pc gaat het? Starten andere bootable cd's er wel goed van op? Start je pc bijvoorbeeld wel goed op vanaf een [url=http://www.knoppix.net/get.php]Knoppix cd?[/url] [quote:ecb22b0d00="pimvandenderen"]Ik heb gelezen dat dit via een dual boot gaat, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik heb ook nog geen parties ofzo ergens aangemaakt omdat het me onnodig lijkt omdat ik Windows en Linux op 2 aparte schijven wil zetten. [/quote:ecb22b0d00] Als je inderdaad nog niet voldoende ervaring hebt met Linux, zou je bijvoorbeeld bij de boekhandel een exemplaar kunnen aanschaffen van Linux starter augustus 2005. Deze is inclusief een Linspire Five-0 cd.
Link naar reactie
Sorry voor de late reactie, ik was er eventjes een weekendje tussenuit. [quote:a8e6b7b744="JBS"] Heb je de DVD als image gebrand? Gewoon een data DVD met daarop het bestand zal niet werken.[/quote:a8e6b7b744] Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik heb hem daarna zelfs nog een keertje gebrand maar ik kreeg dezelfde foutmelding. [quote:a8e6b7b744="rolfb"] Als ik het zo lees heb je nog geen ervaring met Linux en dual boot? Uiteraard heb je dan wel gezorgd voor een goede backup van de data op je huidige (windows)setup. Als je gaat (her)partitioneren, (her)formatteren en (her)installeren is dat wel een sterke aanrader [/quote:a8e6b7b744] Ik heb altijd windows en de andere drivers die tot me computer horen alleen op de C: staan. De overige bestanden zoals programma's enz. staan allemaal op D:. Verder heb ik een herstelpunt aangemaakt in Windows XP mocht het fout gaan zou ik dat eventueel kunnen proberen. [quote:a8e6b7b744="jolo"] pimvandenderen schreef: Ik flikker de dvd in de F: en start de computer op. Opeens krijg ik deze melding Code: 1. FD 1.44 mb System Type -(00). Je bedoelt zeker Code: FD 1.44MB System Type -(00) Boot Failed Om wat voor een (merk) pc gaat het? Starten andere bootable cd's er wel goed van op? Start je pc bijvoorbeeld wel goed op vanaf een Knoppix cd? pimvandenderen schreef: Ik heb gelezen dat dit via een dual boot gaat, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. Ik heb ook nog geen parties ofzo ergens aangemaakt omdat het me onnodig lijkt omdat ik Windows en Linux op 2 aparte schijven wil zetten. Als je inderdaad nog niet voldoende ervaring hebt met Linux, zou je bijvoorbeeld bij de boekhandel een exemplaar kunnen aanschaffen van Linux starter augustus 2005. Deze is inclusief een Linspire Five-0 cd. [/quote:a8e6b7b744] Ik denk dat het inderdaad die foutmelding is, maar ik had al wat problemen bij het opstarten dat ik het niet goed kon lezen, zou waarschijnlijk aan me resolutie hebben gelegen, maar ik denk niet dat dat van fantaal belang, ik heb nu wel me resolutie hoger gezet. Het gaat om een AMD 3500+ 939 met een Asus SLI moederbord. Daarin hangen 3 harde schijven. Die tip over die Linux starter is wel een goed idee. Ik denk dat ik gewoon maar een boek ga kopen met een versie van Linux (misschien neem ik dan wel gelijk een andere zoals Redhat o.i.d. en dat ik het daar dan eens mee ga proberen). Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, jullie horen nog van mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...