Ga naar inhoud

netwerk installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

IK wil graag een laptop welke op (helaas) windows draait, via een router met mijn SUSE 9.3 linux pc ,laten communiceren en op het internet laten. De Linux pc staat aangesloten op het modem van UPC. Ik heb een SWEEX WIRELES ROUTER Het enige draadloze aan de router is de verbinding van de LINUX pc naar de laptop. Jullie begrijpen het al ik krijg het niet voor elkaar. De draden zijn het probleem niet maar hoe instaleer ik de router in LINUX. De handleiding praat natuurlijk alleen over windows. Graag in hapklare brokken want ik ben niet zo,n graver in LINUX. Bedankt vast. Tom
Link naar reactie
Ok Ok mrLeeJohn, Ik geef toe de vraagstelling is wat vervelend en niet zo bedoeld. Ik wil hier eigenlijk mee zeggen, graag in nederlandse taal niet te veel moeilijke termen gebruiken. Sorry. En Marcel de Reus Ik heb de router inderdaad aangesloten op de modem maar dan moet ik toch nog de pc de router laten herkennen en daar zit het probleem. Waar doe ik dat en hoe. Tom
Link naar reactie
ikzelf heb een draytek router/modem met daarop aangesloten een XP-PRO bak en een FC4-bak beide kunnen onafhankelijk van elkaar op internet. Beide bakken zijn te bereiken via FTP en de Linux-bak kan ik bereiken via webmin (port 10000) en SSH (port 22) uiteraard dient in iptables de porten wel open te staan maak het jezelf niet moelijk
Link naar reactie
dus je hebt een opstelling die er ozo uitziet "" [code:1:5755f36c75] modem |- linux bak |_router |_laptop [/code:1:5755f36c75] lijkt me niet echt logisch want voor die router zou je dan gewoon linux kunnen gebruiken.... [code:1:5755f36c75] modem __ router | |_linux bak |_laptop [/code:1:5755f36c75] zou wel iets logischer en makkelijker zijn. Anders moet je linux vertellen op welke kaart hij aan inet zit (je modem) en wat hij met verkeer van je andere kaart moet doen. dus linux ook als router/firewall gaan gebruiken.
Link naar reactie
[quote:25e32f5048="tomjon"]IK wil graag een laptop welke op (helaas) windows draait, via een router met mijn SUSE 9.3 linux pc ,laten communiceren en op het internet laten. De Linux pc staat aangesloten op het modem van UPC. Ik heb een Sweex wireles router.[/quote:25e32f5048] Welke type Sweex wireles router heb je? [quote:25e32f5048="tomjon"] Ik weet alleen niet hoe ik Linux via de router op internet kan laten. Waar moet ik wat instellen? [/quote:25e32f5048] De router is toch aangesloten via een UTP kabel op een netwerkkaart van je Linux pc. Dan hoeft Linux alleen die netwerkkaart te herkennen. Werkt de internet verbinding op de Windows laptop dan wel?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...