Ga naar inhoud

Postfix geen pop3???


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:60f70b0118="danieldk"]Waarom zou je een POP3 server in een MTA stoppen? Er zijn flink wat POP3 servers, waaronder qpopper, courier-pop, teapop, enz.[/quote:60f70b0118] Uiteraard, maar ik heb postfix als mailserver op mijn FC4 machine, nu moet ik steeds via ssh inloggen om de mail die verzonden is aan root te lezen, zou makkelijk zijn als ik met mijn Outlook, waar ik alle mail mee lees, ook die mail binnen kan krijgen.
Link naar reactie
[quote:e22ba892ed="maximilaan"]Tja, laat de mail die voor root bestemd is naar een ander mailadres sturen ;)[/quote:e22ba892ed] Ja, ok, dan zou ik die naar mijn pop3 account bij mijn ptovider kunnen sturen, die lees ik uit met Outlook. Is wel een beetje onlogische route aangezien beide machines (mijn linux en XP bak) pal naast elkaar staan :D
Link naar reactie
Ik geloof dat je het punt van Daniel niet helemaal hebt. Postfix is een MTA, om mail te versturen dus. POP3 is een protocol om al verstuurde e-mail uit te lezen en daar gebruik je dus een POP3 server voor. Ik vind het overigens een stuk logischer om je root e-mail naar een ander adres te laten sturen, dan om een POP3-server te draaien, enkel voor je rootmail.
Link naar reactie
[quote:acd66b92ca="Marcel de Reus"]Ik geloof dat je het punt van Daniel niet helemaal hebt. Postfix is een MTA, om mail te versturen dus. POP3 is een protocol om al verstuurde e-mail uit te lezen en daar gebruik je dus een POP3 server voor. Ik vind het overigens een stuk logischer om je root e-mail naar een ander adres te laten sturen, dan om een POP3-server te draaien, enkel voor je rootmail.[/quote:acd66b92ca] Helemaal gelijk in, echter ik was er eigenlijk altijd vanuitgegaag dan je middels pop3 mal kon uitlezen....niet uds :wink: Ik laat het nu gewoon extern afleveren op het account bij mijn provider alwaar ik het weer uitlees. Biedt achteraf ook weer wat voordeeltjes, ben wel eens een tijdje niet thuis en kan dan toch een beetje de logs in de gaten houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...