Ga naar inhoud

Krijg connectie van phpBB2 naar MySQL niet aan de praat


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai Apache op FC4, ik probeer phpBB2 aan de praat te krijgen. MySQL geinstalleerd, phpBB2 gedownload en geplaatst onder /var/www/html, als ik de install.php invul en op submit druk, krijg ik:[code:1:ee916351cd] The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose [/code:1:ee916351cd] Ik kies voor mysql 4.x, maar hetzelfde gebeurd op 3.x geinstalleerde versies: mysql-server-4.1.12-2.FC4.1 php-5.0.4-10.3 httpd-2.0.54-10.1 kernel 2.6.12-1.1398_FC4 Het probleem is veel voorkomend en in eerste instantie dacht ik het ook gevonden te hebben door een posting waarin vermeld stond dat de hasing vanaf mysql 4.1 gewijzigd was, opstarten met[code:1:ee916351cd] /etc/init.d/mysqld start --old-passwords [/code:1:ee916351cd] zou de oplossing moeten zijn, maar ook dat biedt geen soelaas, ook werd er geopperd om SElinux uit te schakelen wat ik heb gedaan middels[code:1:ee916351cd]setenforce 0[/code:1:ee916351cd] wie kan me verder helpen of iig zeggen waar te kijken. tnx
Link naar reactie
Ok, heb hem uiteindelijk aan de praat gekregen (gewoon met php5 8) )...vond een howto(tje) die uitging van FC4 en die deed een groupinstall, waarbij er wat extra packages werden geinstalleerd, kon toen nog geen connectie maken, bleek dat de mysql geen db had aangemaakt, handmatig middels de inmiddels geinstalleerde phpadmin aangemaakt en toen deed ie het.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...