Ga naar inhoud

CD kapot, downloaden of kopen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dankje, Ik ga vanavond direct kijken. Ik ben nu toch wel nieuwschierig geworden wat ik er allemaal mee kan en tegen wat voor grenzen ik aanloop in verglijking met WindowsXPpro. Ik heb begrepen dat alles te krijgen is in de vormen van oa: Gimp Open office ect. Ik Speel praktisch geen games maar ben verslaafd aan WOW (world of warcaft) maar ik kon hierbij niks vinden over Linux ondersteuning...
Link naar reactie
Klopt, is er ook niet. Wellicht dat je met Wine WoW aan de praat krijgt, maar zeker is dat niet. Ik denk dat je wellicht eerst maar eens moet proeven wat Linux nu eigenlijk is, haal eens een Knoppix CD op: http://www.knoppix.net Hiermee kun je Linux draaien zonder het op je schijf te installeren. Waarschuwing: Linux is verslavend ;) :lol: Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb al een keer SUSe 8.0/8.? op mijn laptop gehad. Alleen kon ik toen geen videobeelden en geluid krijgen. Daarnaast had in niet de tijd,zin en moeite om het te proberen. Nu ik wat meer tijd vrij heb begon ik me weer steeds meer te ergeren aan de prijzen die ik moet neerleggen voor een beetje simpele software. Nu ga ik het maar weer proberen en natuurlijk doorzetten.. Ik vond het toen al grafisch mooier dan windows
Link naar reactie
[quote:e0a0e95a7c="Therasan"]Ik heb de 9.2 versie van SUSE in mijn bezit, alleen is de cd met verhuizen beschadigd en kan ik niet meer installeren. Ik er op het internet nog een iso bestand van te downloaden of ben ik de sigaar en moet ik weer naar de winkel. [/quote:e0a0e95a7c] Bij c't magazine voor computer techniek van september 2005 zit een SuSE Personal Edition 9.3 DVD. Daarover staan in het blad enkele nuttige artikels.
Link naar reactie
[quote:0ddb504ce4="Therasan"]Ik Speel praktisch geen games maar ben verslaafd aan WOW (world of warcaft) maar ik kon hierbij niks vinden over Linux ondersteuning...[/quote:0ddb504ce4] Transgaming's Cedega (vroeger WineX) ondersteund WoW: http://transgaming.org/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3518 Het kost iets van 15 Euro voor de eerste drie maanden "lidmaatschap", waarin je dan de laatste Cedega versie kunt downloaden. Als je daarna geen lid wenst te blijven is dat geen punt, je kunt je afmelden en rustig verder WoW-en. Succes!
Link naar reactie
[quote:a435acac92="jolo"][quote:a435acac92="Therasan"]Ik heb de 9.2 versie van SUSE in mijn bezit, alleen is de cd met verhuizen beschadigd en kan ik niet meer installeren. Ik er op het internet nog een iso bestand van te downloaden of ben ik de sigaar en moet ik weer naar de winkel. [/quote:a435acac92] Bij c't magazine voor computer techniek van september 2005 zit een SuSE Personal Edition 9.3 DVD. Daarover staan in het blad enkele nuttige artikels.[/quote:a435acac92] Sorry maar is dat dan een volledige versie?? Ik ben gewend dat ik veel pegels moest neerleggen voor windows :oops:
Link naar reactie
[quote:183455fb2b]Ik heb met partition magic een leege partitie aangemaakt van 10gb[/quote:183455fb2b] Gooi die partitie eens weg en laat alleen lege ruimte van 10 GB achter. PM wil wel eens iets geks in de partitie tabel wegschrijven, waar fdisk niet zo goed raad mee weet. De lege ruimte wordt wel herkend. Hierna kun je gewoon de linuxpartities (al of niet automagisch) aanmaken. Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
Met fdisk (of wat voor partitioningtool dan ook), de aangemaakte 10 Gb partitie weggooien en niks aanmaken, hierdoor blijft er dus minimaal 10 Gb ongepartitioneerde ruimte over, als je vervolgens boot vanaf de Suse-dvd, kan je tijdens de install (die ik van Suse verder niet ken) de 10 Gb ongepartitioneerde ruimte toewijzen en de installer de partities laten toewijzen.......Ik ken Suse verder niet, maar mocht je er echt stuk op lopen, kijk dan eens of het de moeite is om een blik te werpen op Fedora Core 4, die is in mijn ogen zeer gebruikersvriendelijk, zeker voor starters (net als ik ;-) ).
Link naar reactie
Als ik het goed gelezen heb kun je tijdens het laden van de installprocedure op ESC duwen om de bootmeldingen te zien te krijgen. Laat ons maar weten waar het ophoudt. [quote:566f9b0062="Venzent"]Ik ken Suse verder niet, maar mocht je er echt stuk op lopen, kijk dan eens of het de moeite is om een blik te werpen op Fedora Core 4, die is in mijn ogen zeer gebruikersvriendelijk, zeker voor starters (net als ik ;-) ).[/quote:566f9b0062] Dat lijkt me nu niet de "spirit" om met Linux te beginnen :D. Niet meteen opgeven als het niet werkt. Door te proberen het probleem op te lossen leer je meteen ook weer een hoop. En trouwens, als het om hardware detectie gaat, dan zal het bij FC4 net zo goed mis kunnen gaan. Voor zover ik gelezen heb zijn Suse en FC even goed wat hun installatieprocedure en hardware herkenning betreft. Op welke hardware wil je eigenlijk Suse installeren?
Link naar reactie
[quote:96d8a839c8="lckarssen"]Op welke hardware wil je eigenlijk Suse installeren?[/quote:96d8a839c8] Ik wil het plaasten op de hardware in mijn signature. Dat moet naar mijn gevoel voldoen. Dit is de eerste keer dat ik problemen heb met het installeren van Suse. Maar zoals ik al aangaf de installatie begint niet, hij breekt direct af.. Ik baal dat mijn screenshot niet op mijn werk is aangekomen. mvg, Niels
Link naar reactie
[quote:a190c75f39="lckarssen"] Dat lijkt me nu niet de "spirit" om met Linux te beginnen :D. Niet meteen opgeven als het niet werkt. [/quote:a190c75f39] Mee eens, ik zeg daarom ook, "als je er echt op stuk loopt". Het is ontzettend frustrerend als je aan een onbekend OS begint en dan ook nog eens niet de mogelijkheden en commands weet, en de installatie loopt al vast. Dan denk je snel bij jezelf, als hier de ellende al begint, wat krijg ik dan nog meer op mijn bord....En mocht het na een week van iedere avond klooien en je weekend opgeofferd te hebben nog niet lukken, dan is het geen schande even te kijken of een andere distro je wel verder kan helpen.
Link naar reactie
De hardware moet inderdaad in orde zijn, zou ik zeggen. Meer dan nieuw genoeg :). Heb je al geprobeerd om de installatie te starten met ACPI uit (volgens mij was dat ook een mogelijkheid die in het C't artikel genoemd werd)? Suse 9.2 zou volgens [url=http://www.linuxquestions.org/hcl/showproduct.php?product=2111&sort=8&cat=37&page=1]deze post op linuxquestions.org[/url] moeten werken. Dus 9.3 zal toch ook wel lukken, lijkt me. We wachten met spanning je screenshot af.
Link naar reactie
[quote:e4d619b66d="Venzent"]Mee eens, ik zeg daarom ook, "als je er echt op stuk loopt". Het is ontzettend frustrerend als je aan een onbekend OS begint en dan ook nog eens niet de mogelijkheden en commands weet, en de installatie loopt al vast. Dan denk je snel bij jezelf, als hier de ellende al begint, wat krijg ik dan nog meer op mijn bord....[/quote:e4d619b66d] Da's waar, je wilt wel wat waar voor je geld/tijd. Het ging mij er vooral om om te voorkomen dat er van die verhalen komen dat "Distributie X niet met hardware Y werkt". Alle distro's zijn immers gebaseerd op dezelfde kernel, dus ondersteunen ze allemaal dezelfde hardware. Goed, de een zal een bepaalde module niet standaard in z'n install hebben, en de andere omzeilt misschien probleem Y, maar de kernel blijft de kernel. [quote:e4d619b66d]En mocht het na een week van iedere avond klooien en je weekend opgeofferd te hebben nog niet lukken, dan is het geen schande even te kijken of een andere distro je wel verder kan helpen.[/quote:e4d619b66d] Dat kan nooit kwaad. Dat is de vrijheid die je met open source nou eenmaal hebt. We zijn het helemaal met elkaar eens :D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...