Ga naar inhoud

inhoud ftp beveiligen voor verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:08629e064c="maximilaan"]als je kunt schrijven, dan kun je ook verwijderen (of overschrijven) Wat je dus moet zoeken is een manier waarop toegevoegde bestanden automatisch readonly worden, zodat ze niet gewijzigd kunnen worden. Max[/quote:08629e064c] Dat is niet waar, je kunt mensen ook de rechten geven, voor alleen schrijven, en niet overschrijven / verwijderen. Je hebt deze permissie nodig: drwxr-xrwt. Ik heb het op me ftp ook. Ik heb het grafisch ingesteld via konqueror, en de optie, bestanden kunnen alleen verwijderd worden door eigenaar, of i.d. aangezet.
Link naar reactie
Met proftp kun je via directives gebruikers op een map "UPLOAD" bijvoorbeeld de rechten ontnemen om een bestaand bestand aan te passen/verwijderen, zelfs als ze het er zelf hebben neergezet, terwijl ze wel bestanden kunnen neerzetten. Heb er nu even geen voorbeeld van, mijn Chello kabelverbinding is alweer de gehele dag onbereikbaar door werkzaamheden op het UPC netwerk (gelderland).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...