Ga naar inhoud

Variable opbouwen uit bestand met verschillende notaties


anoniem

Aanbevolen berichten

Middels nmap -sP maak ik een output waarin alle ipadressen staan die op dat moment online zijn, de ipadressen hierin wil ik gebruiken om middels snmpwalk bepaalde snmp oid's uit te lezen. Proleem is dat de notatie per soort device verschild, hoe kan ik de ipadressen die in de file staan omzetten tot een variable die ik dan weer kan gebruiken voor snmpwalk? De output ziet er als volgt: [code:1:701c54dad6] Host XXXX (192.168.0.89) appears to be up. Host XXXX (192.168.0.90) appears to be up. Host 192.168.1.1 appears to be up. MAC Address: 00:06:29:A8:99:8F (IBM) Host XXXX (192.168.1.2) appears to be up. MAC Address: 00:C0:9F:3A:F8:B4 (Quanta Computer) [/code:1:701c54dad6] Zoals je ziet geeft hij soms een extra regel met het macadres en soms plaatst hij de hostnaam voor het ipadres en soms plaats hij haakjes om het ipadres.....Voor de duidelijkheid, het enige waar ik in geintreseerd ben, zijn de ipadressen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...