Ga naar inhoud

Welke audigy kaart ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het is misschien wel een beetje laatst , maar ik zit met een probleempje. Ik heb een nieuw systeem wat voorzover ik weet helemaal linux compatible is. Nu had ik voor de geluidskaart een soundblaster audigy 2 ZS in gedachten en die wordt wel ondersteund volgens mij. Als ik echter op : [url]http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=vendor-Creative_Labs#matrix[/url] Dan zie ik staan de 'Sound Blaster Audigy2 ZS Platinum Pro' of de 'Sound Blaster Audigy2 ZS Value'. Dit is nogal verwarrend, want is de audigy 2 ZS die ik in gedachten had voor mijn systeem nu een ZS Value of valt hij onder de ZS Platinum Pro ? Op de creative site : [url]http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=204&product=10653&nav=3[/url] Zijn het wel degelijk 3 verschillende kaarten, namelijk de 'audigy 2 value', 'audigy 2 ZS' , 'Audigy 2 ZS Platinum. Het is geen Platinum, want het is een kaart van 65 euro. Om het nog ingewikkelder te maken, het is vermoedelijk een Audigy 2 ZS oem. Je zou zeggen dat dit een ZS is met de features van de ZS reeks, maar hij heeft een SNR 106dB wat weer het niveau van de value reeks is. Kortom, samenvattend ... ik zie door de bomen het bos niet meer ... Op het oog had ik een Audigy 2 ZS Hoogstwaarschijnlijk gaat het om deze kaart : [url]http://www.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=204&product=149[/url] Al ben ik daar zelfs na een lange zoektocht nog steeds niet zeker van. Hij zal ongetwijfeld worden ondersteund, daar twijfel ik niet aan, maar is het wel de juiste keus ? Er zijn namelijk enkele verschillende chipsets die worden gebruikt en ik wil wel het liefst de volwaardige versie welke goed kan worden benut met alsa (en emu10k1) en ik kom er dus niet achter welke chipset op deze kaart zit. Het vreemde is namelijk dat de audigy zs oem dezelfde SNR heeft als de value en van laatstgnoemde is bekend dat deze een andere chipset heeft. Aangezien de audigy2 ZS of ZS oem niet apart genoemd staan in de alsa soundcardmatrix weet ik niet of deze een emu chip hebben of die andere uitgeklede versie. Is er iemand die mij kan verlossen van mijn twijfels ? Of maakt het totaal niet uit onder linux welke audigy je neemt ? P&B
Link naar reactie
Oké, volgens mij weet ik al wat meer .... de value is dus een compleet andere kaart dan de overige audigy2 ZS kaarten. Verder is de ZS oem iets lichter dan de ZS retail, maar ze hebben verder nijna de zelfde mogelijkheden. Ik ga er dan ook vanuit dat de audigy 2 ZS oem, retail en platinum allemaal de zelfde kaart zijn en dus voorzien van de zelfde chips. De platinum is alleen wat luxer met een extra bracket met aansluitingen. We zullen zien, maar ik denk dat de audigy 2 ZS oem en audigy 2 ZS retail zo goed als gelijk zijn. Dat hoop ik wel teminste. P&B
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...