Ga naar inhoud

Linux branden slackware opstarten hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

hoe brandje je slacware 10.1 iso met nero ik heb het al als iso gebrand en als opstart baar maar weet nietw welk opstart bestand met iso branden staat complicatie branden of imagik welke van die dingen heb ik nodig om te branden ik wil naamelijk graag lunix slacware windows is imers stom en al mijn pc hebben windows 2 met xp een met 98 over 98 wil ik lunix zeten en anders over xp weet iemand hoe :( :evil: :oops: :wink:
Link naar reactie
[quote:71a3022fdd="gijs489"]hoe brandje je slacware 10.1 iso met nero ik heb het al als iso gebrand en als opstart baar [/quote:71a3022fdd] Weet je zeker dat je het op de goede manier hebt gebrand? Dus als Image, zoals op [url=http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_usingnero_iso.php]deze site[/url] is omschreven? Verder als je nog nooit met GNU/Linux gewerkt hebt, kun je beter beginnen met SuSE- of Mandrake Linux.
Link naar reactie
Zou je ons een plezier willen doen en wat punten en komma's op de daarvoor bestemde plaatsen willen zetten? Erg prettig lezen je posts nu niet. Ik vraag me, net als jolo, af of je als beginner meteen met Slackware aan de gang wilt. Slackware vereist toch wel wat kennis en inzicht. Even snel een geinstalleerd systeem bij elkaar klikken is er niet bij. Weet je bijvoorbeeld wat partities zijn en hoe je ze aan moet maken m.b.v. bijvoorbeeld fdisk? Ook het opzetten van X (de grafische schil rond linux) is niet iets wat direct 100% goed zal gaan, verwacht ik. Als je het geen probleem vind om echt te leren hoe linux in elkaar zit, en daar een paar weken in wilt investeren is Slackware een uitstekende keus. Als je echter van windows af wilt "omdat het stom is", dan ben ik bang dat je inderdaad met iets als Mandriva of Suse. ALs je een iso bestand in Nero wilt branden dan kan dat geloof ik door in een van de eerste menu's (misschien zelfs wel Bestand/File-menu) te kiezen voor het branden van een image bestand. Ik geloof dat hij dan standaard .nrg bestanden zoekt, maar je kunt ook op .iso's zoeken. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...