Ga naar inhoud

Slackware & usb keyboard


Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met mijn usb keyboard en slackware. als ik de boot disk erin doe, als er dan "Boot" staat ken ik nog wel mijn keyboard gebruiken maar als de disk eenmaal boot doet hij het niet meer! dus wat is het command/zinnetje dat daar moet intoetsen zodat ik mijn usb keyboard wel na de boot ken gebruiken?
Link naar reactie
[quote:7f3b6cdbae="mack10"]ik heb een probleem met mijn usb keyboard en slackware. als ik de boot disk erin doe, als er dan "Boot" staat ken ik nog wel mijn keyboard gebruiken maar als de disk eenmaal boot doet hij het niet meer! [/quote:7f3b6cdbae] Om welke vesie van Slackware gaat het? Als je Slackware 8.1 hebt zou je na het opstarten vanaf Slackware cd1, typen achter de boot: [code:1:7f3b6cdbae] usb.i [/code:1:7f3b6cdbae][Enter] Vanaf Slackware 9.0 gebruik je de standaard kernel bare.i Zie ook deze Mini Review of Slackware Linux 9.0 http://gus-br.linuxmag.com.br/pt/artigos/31-mar-2003.html
Link naar reactie
Bedoel je dat je na het opstarten vanaf Slackware installatie CD1 bij de boot: drukt op [Enter] dan ook USB errors te zien krijgt? Welke errors zijn dat? Blijft de numlock toets dan nog wel werken. Heb je ook boot optie nousb geprobeerd [code:1:6e6f9da563] bare.i nousb [/code:1:6e6f9da563][Enter] of andere boot opties, zoals [code:1:6e6f9da563] bare.i acpi=pci [/code:1:6e6f9da563][Enter] of [code:1:6e6f9da563] bare.i acpi=off [/code:1:6e6f9da563][Enter] of [code:1:6e6f9da563] bare.i noapic [/code:1:6e6f9da563][Enter] Als dat allemaal niets oplost, zou je dan je hardware specificaties kunnen posten? Wat voor een (merk) pc? Welk merk toetsenbord? Heb je het al met een ander toestenbord geprobeerd?
Link naar reactie
Ik heb ook een USB toetsenbord, en het zou toch op twee manieren moeten werken: - Door in de BIOS een USB keyboard aan te zetten kan het altijd gebruikt worden. - Als dit niet het geval is moet het toetsenbord gewoon werken nadat de minihotplug script die tijdens het booten van de installatie CD gestart wordt klaar is. Tenzij je USB controller natuurlijk niet ondersteund wordt (wat erg vreemd zou zijn.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...