Ga naar inhoud

WYSIWYG webpage tool


Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
ik weet niet of het direct kan in nvu; er werden echter geen templates ofzo bijgeleverd. Anyway, ik ben inmiddels online. Nu dit onderwerp toch omhoog gekickt is, stel ik gelijk maar effe een min of meer off topic vraag ( :oops: ): hoe maak ik een link naar een bepaald frame? (dus: index.html beschrijft 3 frames; top, left en main). Nu wil ik linken naar de situatie dat top, left en xyz.html worden getoond. Een link www.mijndomein.nl/xyz.html toont alleen maar die pagina, niet de frames er omheen.
Link naar reactie
[quote:c420bd9671="MrLeeJohn"]> edit: oeps geen linux versie, excusez moi Dan hebben we er hier niks aan he :o[/quote:c420bd9671]inderdaad, ik zal straks onder Fedora Core 4 op mijn laptop eens kijken of ik wel een bijdrage kan leveren... ;) off-topic...: voor windows blijft het wel een hele aardige... ;) under Fedora again... ;) http://www.linuxmednews.com/956784701/index_html Het kopje koffie is niet gratis (20 dollar) maar schijnt goed te zijn. http://www.google.nl/search?biw=1369&hl=nl&q=wysiwyg+html+linux&btnG=Google+zoeken&meta=
Link naar reactie
En het volgende verhaaltje kwam ik tegen in c't-magazine van juni: [b:987cd9461d][u:987cd9461d]Weefhulp[/b:987cd9461d][/u:987cd9461d] [b:987cd9461d]De open-source WYSIWYG webeditor Nvu begint langzaam op eigen benen te staan en wordt daarmee een concurrent voor Dreamweaver & co.[/b:987cd9461d] Toen de Mozilla-suite in onderdelen werd opgesplitst was er door de drukte rondom Firefox en Thunderbird minder aandacht voor de derde grote component, de HTML- editor Composer. Onder het beheer van Linux-distributeur Linspire werd dat Nvu (spreek uit als N-View, oftewel new view). Voor de grote sprong naar versie 1.0 wordt nog een Iaatste tussenstop gemaakt. Net als Firefox opent Nvu meerdere web- sites met tabbladen. Iedere pagina wordt op één van vier mogelijke manieren getoond: 'Normal' om de pagina in WYSIWYG-modus te bewerken, terwiji bij 'HTML-tags' marke- ringen voor HTML elementen worden inge- voegd. Daarnaast zit er een eenvoudige broncode-editor in en kun je met behuip van de Mozilla-engine Gecko een preview krijgen. De meeste bewerkingmogelijkheden zit- ten verstopt in de snelmenu's van de ele- menten. Hierdoor is het mogelijk exact vast te leggen hoe Nvu de pagina opbouwt. De mogelijkheden van HTML en CSS worden volledig benut. Gebruikers zonder enige HTML-kennis vinden deze werkwijze echter vaak moeilijker dan bij Dreamweaver of Frontpage. De in de WYSIWYG-modus gemaakte broncode was in de test foutloos, wat com- merciële webeditors nog steeds niet lukt. Het resultaat is ook met andere editors goed verder te bewerken. Er is een wat moeizaam te bedienen CSS- editor geintegreerd in Nvu , evenals een FTP- client. Deze beheert projecten in een boom- structuur: met de 'publiceren'-functie lijkt het alsof de gebruiker de website direct op de webserver bewerkt. Tot een stabiele ver- sie 1.0 is er echter nog wel wat werk te ver- richten: het programma loopt af en toe vast en de bediening van bijvoorbeeld de formu- lieren-editor kan duidelijk nog worden ver- beterd. Nvu 0.9 Webeditor, Aanbieder: Linspire inc., www.nvu.com, www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ Systeemeisen: Windows, Mac Os X, Linux (diverse distributies) Prijs: gratis (open-source) Groetjes, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...