Ga naar inhoud

WineX


Aanbevolen berichten

perfecte emulater bestaat volgens mijnog niet maar het is een goede emulator, ik gebruik (om spelletjes te spelen) cedega, dit werkt super goed en is gebaseerd op wine ikzelf vind cedega beter als wine (ook omdat ik het op mijn 64bit nog niet gecompileerd krijg :s) waarvoor zou je die emulator gebruiken?
Link naar reactie
About Wine Wine is a translation layer (a program loader) capable of running Windows applications on Linux and other POSIX compatible operating systems. Windows programs running in Wine act as native programs would, [b:57b0d82e36]running without the performance or memory usage penalties of an emulator[/b:57b0d82e36], with a similar look and feel to other applications on your desktop. En daar is de naam dus ook uit ontstaan: [b:57b0d82e36]W[/b:57b0d82e36]ine [b:57b0d82e36]I[/b:57b0d82e36]s [b:57b0d82e36]N[/b:57b0d82e36]ot a [b:57b0d82e36]E[/b:57b0d82e36]mulator :D
Link naar reactie
[quote:29815fd32f="tafelpoot"]dat verklaart veel! zoals ik al zei... het is betalen [size=7:29815fd32f]maar google is uw vriend[/size:29815fd32f][/quote:29815fd32f] Echt nie.. Je kunt hem ook gratis krijgen (zonder alle libs, maar wel de cedega basis) www.transgaming.org er is ook een gratis directx9 addon voor wine (en cedega) ergens op het net te vinden, waardoor je precies hetzelfde krijgt als cedega commercial.
Link naar reactie
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over Cedega. Sommige spellen lopen er fantastisch onder, andere spellen zijn nauwelijks speelbaar. Ik speel tegenwoordig alleen nog maar ID Software (Quake III, Doom) spellen want daarvoor heb je geen Cedega nodig. ID Software is echt pro-linux :D Een van hun medewerkers heeft ook een prachtige ID Software Linux site opgericht: http://zerowing.idsoftware.com/ Btw (alles met het woordje Unreal erin is ook zonder Cedega goed onder Linux te spelen) ;)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Tja, als je het puur voor games wilt gebruiken kun je beter een dual boot wincrap houden. Zeker de videokaart drivers van ATI presteren gewoon minder onder Linux. Voor ontzettend veel andere programma's zijn prima alternatieven dus welk programma wil je draaien onder Wine, wellicht kent iemand een goed alternatief.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...