Ga naar inhoud

USB externe harddisk


Aanbevolen berichten

Hoi, ik overweeg om een externe harddisk te kopen als backup medium. Nu zie ik op diverse sites dat er modellen zijn met "one touch backup"-knoppen en dat soort functionaliteiten. Maareh, ongetwijfeld voor windows bedoeld. werken al die dingen wel probleemloos onder linux? Iemand ervaring/tips ermee? (Gebruik overigens suse 9.2)
Link naar reactie
[quote:e7c9377817="rolfb"]ik overweeg om een externe harddisk te kopen als backup medium. Nu zie ik op diverse sites dat er modellen zijn met "one touch backup"-knoppen en dat soort functionaliteiten. Maareh, ongetwijfeld voor windows bedoeld. werken al die dingen wel probleemloos onder linux? Iemand ervaring/tips ermee? [/quote:e7c9377817] Die "one touch backup" knop is inderdaad voor Windows bedoelt. De externe harddisk zelf werkt echter wel goed onder GNU/Linux. Ik heb zelf zo een externe usb2/firewire maxtor harde schijf. Zo wordt deze herkent in de dmesg output [code:1:e7c9377817] usbcore: registered new driver usb-storage USB Mass Storage support registered. usb-storage: device found at 2 usb-storage: waiting for device to settle before scanning Vendor: Maxtor Model: 5000DV v01.00.00 Rev: 0100 Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 00 SCSI device sda: 320171008 512-byte hdwr sectors (163928 MB) sda: assuming drive cache: write through SCSI device sda: 320171008 512-byte hdwr sectors (163928 MB) sda: assuming drive cache: write through sda: sda1 sda2 < sda5 sda6 sda7 sda8 sda9 sda10 sda11 sda12 sda13 sda14 sda15 > sda3 Attached scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0 Attached scsi generic sg0 at scsi0, channel 0, id 0, lun 0, type 0 usb-storage: device scan complete [/code:1:e7c9377817] In SuSE Linux 9.2 verschijnt een externe usb2/firewire harde schijf in My Computer/Deze Computer.
Link naar reactie
Idd.. USB en Firewire drives zijn geen probleem onder linux. De meeste distro's komen met zgn hotplug tools. Deze monitoren verranderingen op bepaalde connectoren, zoals USB en Firewire. Zodra er dus een schijf ingeplugged wordt, zal de hotplugger deze detecteren en trachten de driver te activeren, wat overigens 90%+ van de keren lukt. Maar ook zonder de hotplug kun je de devices activeren, door de juiste modules te laden. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...