Ga naar inhoud

mysqld is ermee gekapt ?


Aanbevolen berichten

Good night heren, Fedora Core 3 server draait nu als een trein. Ik heb apache, php, ftp, ssh, vnc, etc. allemaal perfect draaien / ingesteld. Alleen vanavond had ik phpmyadmin erop gezet en dat werkte goed. Op een gegeven moment (ik weet niet waarom eigenlijk) typte ik: [code:1:a15f294394]service mysqld reload[/code:1:a15f294394] Blijkbaar kent mysqld het commando reload niet, zoals bv. Apache, want ik kreeg een melding: [code:1:a15f294394]Gebruik: /etc/init.d/mysqld {start|stop|status|condrestart|restart}[/code:1:a15f294394] Toen denk ik ok, ik doe gewoon stop start Dus ik vrolijk: [code:1:a15f294394] # service mysqld stop Stoppen van MySQL: [ OK ] # service mysqld start Timeout error occurred trying to start MySQL Daemon. Starten van MySQL: [MISLUKT] [/code:1:a15f294394]Waar kan dit door komen, dat het opeens niet meer werkt ? Ik ben niet van plan heel Fedora opnieuw te installeren, maar ik denk /hoop dat dat niet nodig zal zijn. Mvg, Lennard PS als ik [code:1:a15f294394]# service mysqld status[/code:1:a15f294394]doe, krijg ik wel normaal [code:1:a15f294394]mysqld (pid 2748) is opgestart... [/code:1:a15f294394]
Link naar reactie
[quote:f678033c1c="M.V. Wesstein"]Waarom zou je 'stop' en dan 'start' willen doen als het met 'restart' veel makkelijker gaat? Staat MySQL mss als deamon ingesteld? Gezien je timeout en de melding dat de service toch draait lijkt me dat waarschijnlijk.[/quote:f678033c1c] Mysql is waarschijnlijk als deamon ingesteld aangezien hij mysqld heet. Maar ik zou niet weten hoe ik dit verander, aangezien het gewoon zo uit de setup is gerold. Bovendien heb ik niets veranderd, eerst draaide het gewoon, en na mijn stop start was hij de weg kwijt. Een reboot helpt niet.
Link naar reactie
[quote:155c86ceff="SAPPhIRE"] Mysql is waarschijnlijk als deamon ingesteld aangezien hij mysqld heet.[/quote:155c86ceff] Correct. Een dienst die in de naam een d op het eind heeft staan draait als deamon op de achtergrond. Geen idee hoeveel data je in de database hebt zitten, maar een herinstallatie van MySQL moet geen probleem zijn, gewoon met behoud van de rest van je distro. Maak wel ff een backup van je huidige instellingen! Heb je een setuptooltje voor MySQL in je Fedora menu? Wat zeggen de man-page en FAQ-lijst van MySQL hierover?
Link naar reactie
Ik heb nog niets in de database staan gelukkig. Ik wil wel Mysqld opnieuw installeren, maar hoe verwijder ik de oude, of hoeft dat niet? En kan ik beter een tarball downloaden van mysql.com of beter gewoon die van de fedora cd gebruiken (dat dus dezelfde versie is). Qua versie maakt het mij niets uit, dus ik hoef het niet te doen omdat die van mysql.com nieuwer is. Het gaat er alleen maar om of het werkt.... Grt, Lennard
Link naar reactie
[quote:09572af5ab="MrLeeJohn"]Ik gok dat je een cosmetisch probleem had.... mysqld draaide en je zei "mysqld restart" of alleen start. Fedora meldt (onterecht) dat mysqld stopt en (ook onterecht) dat ie daarna niet kan starten. Want mysqld was al gestart. Of niet?[/quote:09572af5ab] Het is geen cosmetisch probleem, want tijdesn het opstarten krijg ik ook de melding: [code:1:09572af5ab]Starten van MySQL: [FAILED][/code:1:09572af5ab] Lijkt me dus niet.
Link naar reactie
dank je, was ik zelf dom genoeg nog niet opgekomen. Dit gebruik ik wel altijd om te kijken of vnc nog runt :p Maargoed, als [code:1:59d1c13b35]service mysqld status[/code:1:59d1c13b35] geeft dat [i:59d1c13b35]mysqld (pid xxxx) is running....[/i:59d1c13b35] , dan zal hij ook wel gestart zijn. Toch een cosmetische fout dus :p Maar wel vreemd. Grt, lennard
Link naar reactie
heeft vermoedelijk te maken met subsys iets in de trent van: er is wel een pid file maar er draait geen daemon of hij kijkt naar de verkeerde pid file tijdens het starten of herstarten check in /etc/init.d/mysqld welke pid hij aanmaakt en of deze na een herstart ook in /var/lock staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...