Ga naar inhoud

re-boot na kenel panic


Aanbevolen berichten

[quote:9824d1fcd9="windowsXP-PRO"]Ik heb zo af en toe een kernel panic. beetje jammer.. Hoe zorg ik ervoor dat mijn systeem na 10 sec reboot ik moet ergens panic=10 invullen, maar waar?[/quote:9824d1fcd9] Als de kernel panic eenmaal is ontstaan, kan Linux niks meer doen. Een kernel panic wordt ook wel vergeleken met een Blue Screen of Death in Windows. [quote:9824d1fcd9="windowsXP-PRO"]hoe doe ik dat?[/quote:9824d1fcd9] Is het echt af en toe. Dus de ene keer wel. De andere keer niet? Onder welke omstandigheden vind deze kernel panic plaats? Tijdens het opstarten? Als Linux al was opgestart. Waar was je mee bezig, toen de kernel panic ontstond? En check deze site http://www.wlug.org.nz/KernelPanic
Link naar reactie
dat is het hem juist. Het gebeurt opeens. Als alles gestart is . Nooit tijdens opstarten. Het gaat om een het volgende systeem: AMD SEMPRON 3000+ 1024Mb DDR MEM 40Gb HD 128mb Nvidia grafische kaart OS=CentOS. De pc is 2 maanden oud. De std. kernel, 2.6.9-5.0.3 geeft panics, alsmede 2.6.9-5.0.5. Mijn eigen gebakken kernel,[code:1:6144964769]uname -r 2.6.11-1.773_EL4 [/code:1:6144964769] met de patch 2.6.11.7 geeft vooralsnog geen problemen. Deze kernel is geheel gecompileerd op de CentOS box. Gisteravond om 22.50 kreeg ik een panic, nadat de bak bijna een dag (24uur) had aangestaan. Vanochtende is de pc aangezet, heb wat mp3's gedownload, ZONDER problemen. De bak is geupdate volgens de yum.conf alhier: http://www.fedora-nieuws.nl/forum/viewtopic.php?t=10 alwaar gisteren-avond omstreeks 23.30uur 230mb aan updates vandaan geklauwd is. De bak is niet echt belast. Af en toe een kernel compillen, rpm bouwen en uiteraard mp3 downloaden, danwel updaten. Evert
Link naar reactie
Ja... ok.... maar poot hier die panic-melding dan ook neer aub.... Anders kom je nooit tot analyses maken. In je logs staat die waarschijnlijk als het goed is. > met de patch 2.6.11.7 geeft vooralsnog geen problemen Kan op een bug in de 2.6.9-kernel van je duiden. Blijft 2.6.11-7 goed draaien? Wat is er op tegen die te blijven gebruiken?
Link naar reactie
MrLee Waar vindt ik de logs Ik zie de lampjes op mijn toetsenbord knipperen, en zie verder niets. Blijft 2.6.11-7 goed draaien? Wat is er op tegen die te blijven gebruiken Niets, ik alleen heb ik geen geluid. maar dat is ondergeschikt aan de kernel panic.. ik heb nog geen duidelijke controlle zoals gezegd, pc is vanochtend aangezet, en draait nog zonder probs. Evert
Link naar reactie
Met powertweak kun je aangeven dat je bak dus gaat rebooten bij en kernel panic. Heb dat in het verleden ook gehad met brakke moederborden, bleek nml. later dat er elco's leegliepen. In het begin heb je dat niet zo door omdat het maar afentoe gebeurd. Begin eens om te kijken of je ram wel goed is (zou je zeker moeten merken bij kernel configuratie en zeker als je zorgt dat je ram een keer flink vol is. (laadt een paar mega grote betanden en laat die bijv. bewerken middels een batch en compileer tegelijkertijd 1 of meerder kernels (dit kun je doen door verschillende source dir's te maken. kijk vooral ook of je processor nie te heet wordt. En als je bak pas twee maanden oud is.... breng hem terug en laat je leverancier het uitzoeken. Met een standaard kernel mag je geen panic's hebben tenzij er een hardware fout is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...