Ga naar inhoud

[php] Configuratieprobleem met OpenBiblio en phpMyLibrary


Aanbevolen berichten

Ik wou twee open source bibliotheekcollectie-pakketten bekijken. Ik koos OpenBiblio en phpMyLibrary. De eerste installeerde prima, maar bij het inloggen met het standaard ingevoerde 'admin' account (pwd='admin') zegt-ie dat dat een onjuist ww is. Ik via de mysql console graven in die database, en het ww van user 'admin' leeg maken of veranderen, maakte niet uit. Toen maar phpMyLibrary geprobeerd. Bij installatie script 4 (je loopt 4 php scripts door) komt-ie met dit aan: Warning: session_set_save_handler() [function.session-set-save-handler]: Argument 2 is not a valid callback in /home/httpd/html/PhpMyLibrary/polerio/lib/Session.php on line 127 Fatal error: session_start() [function.session-start]: Failed to initialize storage module: user (path: /tmp) in /home/httpd/html/PhpMyLibrary/polerio/lib/Session.php on line 211 /tmp is beschrijfbaar voor php, dat constateert een script eerder in de installatieprocedure ook al. Die session.php word ik ook niet echt veel wijzer uit. Het lijkt erop dat er iets met mijn php-sessions configuratie is, en dat daarom beide paketten niet werken. In mijn /etc/php.ini staan de volgende waarden geset in sectie Sessions: ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// [Session] session.save_handler = files session.save_path = /tmp session.use_cookies = 1 session.auto_start = 0 session.cookie_lifetime = 0 session.cookie_path = / session.cookie_domain = session.serialize_handler = php session.gc_probability = 1 session.gc_divisor = 100 session.gc_maxlifetime = 1440 session.bug_compat_42 = 1 session.bug_compat_warn = 1 session.referer_check = session.entropy_length = 0 session.entropy_file = session.cache_limiter = nocache session.cache_expire = 180 session.use_trans_sid = 0 url_rewriter.tags = "a=href,area=href,frame=src,input=src,form=,fieldset=" ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Link naar reactie
bedankt... wel vreemd. het verhaal over de php.ini had ik al geprobeerd, standaard stond session.save_handler al op 'files'... en wat dan als je een dergelijk php product op een externe server wilt draaien, waar je dus geen schrijfrecht hebt tot de php files... wel raar dat die bug er nog steeds in zit dan. Zij praten over php4.3, ik heb 5.0.4...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...