Ga naar inhoud

Beginner Linux vs Windows


Aanbevolen berichten

Dag forum vrienden. De vraag is vast wel is gesteld maar is zo een gezoek op 150 paginas. Ik ben een gebruiker van window XP Prof en heb suse linux 9.2 student editie gekocht. Ik wou een beetje stoeien met een ander os en heb gehoord dat linux veel stabiler is. Mijn vraag is nu hoe zit het met al mijn programma's. Ik gebruik bv Macromedia studio mx2004. en auio en vidieo bewerkings software( sony vegas en cool edit pro) Daarnaast maak ik veel gebruik van VISO en Powerpoint. Kan ik de ze programma's rechtstreeks draaien onder of moet hier een programma tussen die als brug functioneerd, en zo ja wat doet dit voor mijn systeemprestatie? Ik neem aan dat dit rekenkracht kost en ik werk voornamelijk vanachter een laptop( PB easynote e 3255). Met vriendelijke groeten Erik Bos
Link naar reactie
[quote:143209d568="PAPILLION"]Ik ben een gebruiker van window XP Prof en heb suse linux 9.2 student editie gekocht (. .) Mijn vraag is nu hoe zit het met al mijn programma's.[/quote:143209d568] Check [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=102272&highlight=windows+programma]deze topic.[/url]
Link naar reactie
Tip: draai linux naast windows. Zoek rustig uit wat wel en wat niet kan. En blijkt dat je eigenlijk niet zonder windows kunt, gooi dan linux er weer af. Vind je linux toch prettiger, zoek (een voor een) dan naar alternatieve software als er geen linux-versies van software zijn. Misschien kun je naar verloop van tijd dan windows juist wissen.
Link naar reactie
Ja, idd. Zet SuSE er gewoon naast, en kijk eens wat er gebeurt. Ik heb dat heel lang zo gedaan, tot je op een gegeven moment merkt dat je windows nooit meer gebruikt. :-D Wat betreft die programma's die je gewend bent, ja, die zullen over het algemeen niet draaien onder linux. Maar er zijn vaak uitstekende alternatieven, al moet je wellicht wel je manier van denken veranderen. Ik weet dat dat soms moeilijk is, want onder windows voel ik me vaak als een vis op het droge. Zwaar gehandicapt omdat mijn middlemousebutton niet copy-paste, geen goede text-editors, zeker voor XML etc, etc. Overigens: Powerpoint is in elk geval geen probleem, de Open office variant daarvan is prima (impress?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...