Ga naar inhoud

Standaard windowmanager


Aanbevolen berichten

[quote:4789d891e0="daaltje"]Hallo, Ik gebruik zowel de text-mode als de grafische-mode. Als windowmanager gebruik ik KDE. Deze zou ik graag als de standaard windowmanager in willen stellen, want dat is niet het geval. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om KDE als standaard in te stellen? Alvast bedankt. M.vr.gr. William[/quote:4789d891e0] Volgens mij heeft elke distro zo zijn eigen methode om de default WindowMangager in te stellen. Welke distro heb je geinstalleerd? In Slackware kun je dat doen met het console-proggie $ xwmconfig
Link naar reactie
[quote:760a49cd78="LB06"][code:1:760a49cd78] cd ~ echo "exec startkde" > .xinitrc [/code:1:760a49cd78] Dit zet dus exec startkde in .xinitrc neer. Kun je ook met emacs/vim/nano/kwrite doen overigens.[/quote:760a49cd78] Om precies te zijn helpt dit je oude .xinitrc file (indien aanwezig) naar de eeuwige jachtvelden en vervangt deze door de eenregelige 'exec startkde' ;) :P [code:1:760a49cd78] cd ~ echo "exec startkde" >> .xinitrc [/code:1:760a49cd78] Is misschien een beter plan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...