Ga naar inhoud

[gentoo] Externe USB-geluidskaart werkt niet


Aanbevolen berichten

Hmm, ik heb een niet al te beste koop gedaan. Een externe Creative Live 24bit gebluidskaart. Deze wordt niet al te best ondersteund onde rLinux. Maar schijnt het wel te doen. Nu wordt hij wel herkens, maar krijg de volgende melding als ik onder xmms mp3-tjes af wil spelen. [code:1:994c72e4ac]alsa_free(): snd_pcm_start() failed: Gebroken pijp[/code:1:994c72e4ac] Wat betekend dit en hoe kan ik het oplossen?
Link naar reactie
[quote:248ff0b7c3="dJeedJee"]Een externe Creative Live 24bit gebluidskaart. Deze wordt niet al te best ondersteund onde rLinux. Maar schijnt het wel te doen. Nu wordt hij wel herkens,[/quote:248ff0b7c3] Wat heb je tot nu toe geprobeerd. En welke modules worden geladen volgens commando [code:1:248ff0b7c3] /sbin/lsmod [/code:1:248ff0b7c3][Enter] en welke kernel versie gebruik je volgens commando [code:1:248ff0b7c3] uname -r [/code:1:248ff0b7c3][Enter] Heb alleen problemen met het afspelen van mp3 bestanden? Kun je bijvoorbeeld wel wav bestanden afspelen? Heb je al gebruik gemaakt van de info op [url=http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php?company=Creative+Labs&card=Sound+Blaster+Extigy.&chip=Extigy&module=usb-audio]Alsa-Project.[/url]
Link naar reactie
Voor zover ik weet moet die kaart werken met de ca0106 module, die in de laatste versie van de alsa drivers en de kernel zit (2.6.11 ofzo). Een vriend van me heeft er ook problemen mee, morgen ga ik er eens naar kijken en hoop ik dat ik het opgelost krijg, maar ik heb een flauw vermoeden dat de drivers verre van klaar zijn. Verder heb ik de indruk dat die creative 24bit kaartjes dikke rommel zijn (even belgisch uitgedrukt), maar dat gold voor de meeste van hun oudere kaarten ook al ;) [edit] Hmm, had er over gezien dat het een externe kaart was... daar heb ik geen ervaring mee. [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...