Ga naar inhoud

Kernel compilen tbv 1Gb RAM [libranet]


Aanbevolen berichten

Dat ligt eraan wat je strategie is; het hoeft niet zo ingewikkeld zijn, maar je kunt ook erg ingewikkeld maken. Wat het makkelijkste is, is de kernel-source van Libranet te nemen (als je die kunt vinden, maar waarschijnlijk is het een pakket dat je met het pakketbeheer kunt installeren), bij voorkeur met het configuratie-bestand [i:7397f82c3b].config[/i:7397f82c3b] (die wordt meestal met het pakket geïnstalleerd). Vervolgens volg je het stappenplan voor het compileren van een kernel (b.v. [url=http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=LinuxKernelCompileren]deze[/url]), en omdat de configuratie al bijna helemaal goed staat hoef je slechts één optie te veranderen (high memory support, als ik mij niet vergis). Vervolgens kun je verder gaan met het compileren en installeren; deze stappen zijn echter goed gedocumenteerd. Zorg er natuurlijk wel voor dat je de oude kernel niet uit het keuzemenu verwijdert, mocht de nieuwe kernel niet werken dan moet je altijd terug kunnen vallen op de oude. Overigens: volgens mij zorgt het ontbreken van die optie ervoor dat niet al het geheugen gebruikt wordt (alleen de eerste 960 MB), waarschijnlijk kun je Libranet wel gewoon opstarten zonder die nieuwe kernel.
Link naar reactie
Dat is niet zo moeilijk, in Adminmenu is er een optie om je kernel te hercompileren. Als je die aanklikt wordt de compilatie en installatie van de kernel voor je gedaan, je moet alleen de kernel configuratie aanpassen, hier heb je de mogelijkheid highmem support aan te zetten. Klik maar op de kernel compilatie knop, en je ziet vanzelf hoe het gaat ;). BTW. Vraagje: waarom heb je 2.8.1 gekocht als 3.0 een paar dagen geleden is uitgekomen? 3.0 is kernel 2.6-gebaseerd, heeft X.org en een volledig nieuwe Adminmenu. <waarschuwing>Ik werk sinds 1 januari voor Libra Computer Systems Inc. aan Libranet, dus ik hoef niet per se objectief te zijn als het over Libranet gaat ;)</waarschuwing>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...