Ga naar inhoud

Slaapstand op notebook


Aanbevolen berichten

Als je ACPI hebt en een kernel versie 2.6.10 of nieuwer, check dan maar eens de documentatie van de kernel. Mijn P3kan zels a la een laptop het geheugen naar de harde schijf schrijven en uit gaan, om bij een volgende start verder tegaan waar we gebleven waren. Zonder dat laatste geintje kun je met ACPI ook een hoop met oudere kernels.
Link naar reactie
@MrLeeJohn @water Dank voor jullie reacties. Intussen vind ik op mijn FC3 een applet (batterij monitor) om de notebook in de slaapstand (suspend to disk, die zoek ik) te zetten. Maar dit werkt niet; even zoeken met "man apm" en dan het commando "apm -s" geeft de melding "geen kernel support voor apm". Jammer. Ik gebruik de laatst beschikbare standaard kernel. Bovendien moet er natuurlijk een stukje HD beshikbaar zijn. Zelf een kernel compileren is voor mij nu nog een te lastige en tijdrovende oplossing. -hws-
Link naar reactie
Bij SuSE 9.2 zit de slaapstand gewoon ingebouwd in de standaard installatie. Gewoon op de stekker in je systeemvak klikken en kiezen voor 'slaapstand'. In de bijhorende ACPI-configuratiemodule van YaST kun je instellen wat er gebeurt als je op de slaapknop drukt, de laptopdeksel dichtklapt, etc.. Kijk in de documentatie van SuSE voor meer informatie van de implementatie ervan in deze distributie. Max
Link naar reactie
Dank voor de tips tot zover. De laatste keer kreeg ik deze melding van KWrited [quote:e83eb1c304] Message from syslogd@linux at Thu Mar 3 14:37:21 2005 ... linux kernel: Oops: 0000 [1] Message from syslogd@linux at Thu Mar 3 14:37:21 2005 ... linux kernel: CR2: 0000000000000010 [/quote:e83eb1c304] waarna verder niets gebeurt. Soms gaat de machine wel in slaapstand en probeeret dan te starten; Soms komt er een waarschuwing samen met een keurig geluid van een brekend wijnglas. Systeem desktop AMD 64 bits, SUSE 9.2 64 bits, ftp install. -hws-
Link naar reactie
[quote:4ad1e11903]Broadcast Message from root@linux (somewhere) at 14:48 ... suspend2disk failed on unloading 'ehci_hcd'. Trying to recover... Message from syslogd@linux at Thu Mar 3 14:37:21 2005 ... linux kernel: Oops: 0000 [1] [/quote:4ad1e11903]Nog eens hetzelfde commando voor disk slaapstand geeven leverde weer brekend glas en bovenstaande melding -hws-
Link naar reactie
De zelfde melding kwam ook via xmessage [quote:d9c910a263]suspend2disk failed on unloading 'ehci_hcd'. Trying to recover... [/quote:d9c910a263] Ligt het nu aan de desktap of aan SUSE? Ik ga nu FC3 van de notebook afhalen en daar SUSE 9.2 32bits eens testen; en ondertussen proberen de moed er in te houden. -hws-
Link naar reactie
[quote:3f85a7df26="hws"]In Yast heb ik niets kunnen vinden omtrent de slaapstand. De instellingen de ik heb aangepast zitten onder het stekkertje, zoals je al aangaf.[/quote:3f85a7df26] Klopt, maar in dat menu staat als optie [i:3f85a7df26]Start Yast Energiebeheer Module[/i:3f85a7df26] Als je die aanklikt, dan wordt YaST dus gestart. In YaSt zelf vind je de module onder [system->power management] [quote:3f85a7df26] Ik ben daar alle menuutjes doorgeweest met instellen voor slaapstand op disk, maar de machine reageert niet op het sluiten van het deksel. [/quote:3f85a7df26] Ok, wat heb je ingesteld in YaST onder de knop [ACPI-instellingen] en dan bij [Laptop-deksel sluiten]? Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...