Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn USB-apparaten weer laten herkennen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een wat oudere PC, Acer M1600-AE71 met een F671CR moederboard. Deze herkent opeens mijn USB-Wifiadapter, externe HD en USB-sticks niet meer. In apparaatbeheer zie ik 3 onbekende apparaten, aangesloten op USB-hoofdhub #003. Ik heb deze al enige malen gedeïnstalleerd en die werden door Windows Vista weer gevonden, echter de aangesloten apparaten blijven "onbekend". Ook een herinstallatie van Vista leverde niets op. Het is waarschijnlijk geen hardwareprobleem, omdat ik met een opstart met UBUNTU wel met deze apparaten kan werken. Het zal dus liggen aan de Windows drivers voor het moederbord. De helpdesk van ACER kan me niet verder helpen, de benodigde drivers staan niet op hun site; verder vinden ze de computer te oud. Heeft iemand een idee hoe ik deze computer weer aan de praat kan krijgen?
Link naar reactie
Voordat je al te drastische ingrepen gaat uitvoeren, het kan zijn dat de usb poorten slecht contact maken, waardoor de usb apparaten niet worden herkent. de kleinste speling door slijtage kan er voor zorgen dat er geen of slecht contact wordt gemaakt, slecht contact geschouwd het systeem als geen contact. Door licht aandrukken van de usb stekkers of sticks, in de contacten kun je zien of eventueel horen of er mogelijk (lichte) speling zit tussen de stekker en de usb opening. Als je om welke reden dan ook usb stekkers plotseling eruit haalt, kan het Windows systeem daar vreemd op reageren , en de volgende keer het usb apparaat niet meer herkennen, wanneer je de stekker weer aansluit. probeer systeem herstel van Windows. suc6......
Link naar reactie
Hallo Doe Dit! Ga naar schijfbeheer daar staat je schijf.klik hierop .)stationsletter en pad wijzigen klik op (ok) klik op ok.werkt het de volgende keer ook niet.dan een map maken)Dit volume aan een lege NTFS-map koppelen.deze map opschijf C: plaatsen en dezelfde naam geven als schijf.Klik hier op en je opend je schijf) met een groet Alle uit Friesland
Link naar reactie
Hallo Ga naar het configuratiescherm zoek Systeembeheer.dan naar Computerbeheer. dan staat links .Schijfbeheer klik hierop.ik ga er van uit dat je weet hoe groot jou schijf is? maar jou schijf heeft geen Stationsletter maar dat moet wel.klik hier op met jou rechter kant van de muis.hier staat dan Stationsletter en pad wijzigen klik op wijzigen. staat daar staat een letter rechts. klik op (ok) dan zie jij staan de naam en letter van jou schijf. (jij kan zelf kiezen welke letter)maar neem de letter maar die er staat. hier kan je ook zelf een map maken.!! met groet Alle uit Friesland
Link naar reactie
Hallo Download een driver updater.bij (winzip.com)Free Download)wzdu 18.exe)instal. ik denk dat jij verbindig met de kabel maakt.ook jou wifiadapter heeft een driver nodig. doe een scan vink aan wat jij wild updaten!! jij hebt denk ik geen CD.of.DVD.bij jou moederbord.daar staan ook drivers op. met groet Alle uit Friesland
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...