Ga naar inhoud

[gentoo64]groen beeld bij het afspelen van filmpjes


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een nieuwe computer met een nieuwe linux distro, het probleem is , ik kan geen filmpjes afspelen, als ik xine of mplayer open en een file laat afpelen krijg ik een groen scherm, ik zie wel dat de film loopt (de getallen in de console veranderen) het is dus een probleem dat niet met xine of mplayer te maken heeft, wie kan mij uitleggen wat ik moet doen??? Groetjes Tafelpoot
Link naar reactie
Tuurlijk, als het een 64-bits processor is zullen de binary 32-bits codecs niet werken en daarom heb je dus ook bij mpeg groen beeld. Dat lijkt me tenminste een logische verklaring. Dan is de vraag nog wat voor een 64-bits processor je hebt, want er zijn er nogal wat. Als het een x86-64 is zijn er ongetwijfeld binary codecs voor te downloaden aangezien je ook desktop Windows edities (met Media Player dus) hebt voor x86-64.
Link naar reactie
Misschien een stomme vraag hoor, want zelf dacht ik ook gelijk aan de codecs, maar als hij gentoo64 draait...heeft hij dan automatisch niet de juiste 64bits software ? Gentoo kent toch net als dabian een zeer goed package management....emerge ofzo ? Dus het lijkt me dat hij dan niet 32-bits drivers krijgt, maar misschien moet hij ze nog wel emergen, aangezien veel codecs los moeten worden bijgeinstalleerd ? Tenzij hij mplayer zelf heeft gecompiled, dan gaat dit verhaal niet op natuurlijk. P&B
Link naar reactie
[quote:d7b183f60c="Tekkie"]De meeste mplayer codecs zijn windows dll's en decoders die via een wrapper worden geladen. Ik denk niet dat de win64 codecs al beschikbaar zijn. En bij Gentoo compile je in principe _alles_ zelf. Gentoo biedt bij definitie geen binaire paketten.[/quote:d7b183f60c] Je compileert wel zelf, maar met emerge krijg je toch wel de juiste sources binnen neem ik aan ? Maar goed...ik heb nog nooit met gentoo gewerkt dus... Wat mplayer betreft, volgens mij was dat in eerste instantie toch voor het linux platform, er is ook een windows versie beschikbaar, maar van origine is het toch een linux georienteerd programma. Hoe het met de codecs zit weet ik niet..., maar ik heb geen enkele dll in mijn mplayer map en heb bijna alle codec wel meegecompiled ! P&B
Link naar reactie
Als het goed is heb je voor mplayer een pakket win32-codecs oid moeten installeren. Bij mij (Gentoo) staan ze in /usr/lib/win32/ En wat sources betreft - bij kant-en-klare paketten zijn ze compileerd naar 32bits of 64 bits, of zelfs voor een heel ander platform (PPC, Sparc, etc) de sourcecode zelf verschilt niet tussen die platformen - dat is juist het mooie aan goedgeschreven sourcecode - je kunt het compileren op welk platform dan ook. Hooguit bevat de code wat IFDEF's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...