Ga naar inhoud

Suse 9.2 en booten vanaf diskette


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogekijk om bij de installatie van Suse 9.2 te kiezen voor opstarten met een bootdiskette. Ik heb dit met VMWARE onder Windows 2 keer geprobeerd maar het lukte me niet. Ik heb nu Redhat 8.0 op mijn notebook staan en start dat ook op met een bootdiskette, ik wil Redhat vervangen door Suse maar wel met behoud van de bootdikette.
Link naar reactie
Tijdens de installatie bij Installatie instellingen klik je op Booten. Dubbel klik op Bootloader locatie. Selecteer Diskette /dev/fd0. OK > Afronden. Of als de SuSE Linux installatie al is voltooid. Via KDE menu Systeem > Yast > Systeem > Bootloader configuratie, Dubbel klik op Bootloader locatie. Selecteer Diskette /dev/fd0. OK > Afronden. Plaats dan een lege floppy in je diskette station. Door Low level format te vinken, wordt de diskette getest op beschadigde sectoren. Selecteer ook nog of je een bestanden systeem op die diskette wilt. Als je op OK klikt wordt de boot diskette gemaakt. Daarna sluit je Yast.
Link naar reactie
[quote:9808e029af="peter444"]1. mocht het toch mis gaan kan ik dan de originele bootloader van WindowsXP weer terugkrijgen met het commando FDISK /MBR [/quote:9808e029af] Opgestart vanaf een Windows 98 bootdisk zou dat inderdaad moeten werken. Of door de pc op te starten met de Windows XP cd, om via de R te gaan naar de recovery console, waar je typt [code:1:9808e029af] fixmbr [/code:1:9808e029af][Enter] [quote:9808e029af="peter444"] 2. Hoe kan ik het geinstalleerde RedHat het beste verwijderen zodat ik Suse kan installeren.[/quote:9808e029af] Red Hat hoeft niet verwijderd te worden. Je kunt gewoon SuSE Linux er overheen installeren. Dit moet je overigens bij de Installatie instellingen zelf instellen. De partities die SuSE Linux gebruikt moeten dan opnieuw worden geformatteerd. Dus als je nog data op die Red Hat partitie hebt staan, kun die het beste eerst veilig stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...