Ga naar inhoud

welke tutorial over mailservers is een aanrader?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een Fedora-server wil ik een pop/imap-mailserver installeren. Ik heb al veel tutorials op Internet doorlopen, maar ik blijf tegen problemen aanlopen. De ene keer moet ik een hoop andere software installeren, omdat die nodig zijn voor software die in de tut wordt geinstalleerd. Een andere heb ik de tut gevolgd en gebeurd er vervolgens niks. Weet iemand een goed boek of op Internet een goede tutorial of HowTo. Ik heb de howto's van qmail, sendmail e.d. al gevolgd, maar daar lukt het me niet mee.
Link naar reactie
[quote:e8ecbfb170="meneer_ed"]Ik heb zelf qmail geinstalleerd aan de hand van de tutorial / aanwijzingen op [url=http://www.qmailrocks.org]qmailrocks[/url]. Draait als een zonnetje, maar ik zou het wel eerst op een testomgeving uitproberen.[/quote:e8ecbfb170] Ik heb qmailrocks ook gevolgd en het werkt super. Mijn enige "foutje" was dat ik spamassassin vanaf CPAN had geinstalleerd en niet van de qmailrocks-download. De versie op CPAN was net wat nieuwer, dus dat liep niet 100%. Toen ik er eenmaal achter was dat ik spamassasin uit de download nodig had was het zo gebeurd. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...