Ga naar inhoud

X : Vensters (half) buiten het scherm


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onder X nogal last van vensters die half buiten mijn scherm vallen. Is dit normaal of heb ik iets fout gedaan ? Nu gebeurt het me nog welleens dat een programma wat net is opgestart zo buiten mijn scherm valt dat ik het niet meer juist kan positioneren, omdat de bovenste balk van het venster (hoe noem je zoeiets ?) buiten beeld is en dus niet meer te verslepen. Ook popups hebben welleens de gewoonte om half buiten beeld te verschijnen, waardoor je niet kun anuleren of bevestigen... Ik gebruik momenteel fluxbox als WM. Is dit een normaal verschijnsel, of een kwestie van enige configfiles aanpassen ? P&B
Link naar reactie
Ik heb dit inderdaad wel vaker onder WM gezien, en ik had er het meest last van als de resolutie op 640x480 stond. Daar wordt niet helemaal netjes mee omgegaan. Er is overigens wel een truuk om het resterende van het scherm te zien (rechtermuisknop en dan verplaatsen kiezen of zo), maar ik heb nu geen X meer (alles op de prompt tegenwoordig) dus kan het niet meer naspelen.
Link naar reactie
Ja, maar ik gebruik momenteel fluxbox en dan werkt et iets anders.... Om het venster te verslepen / verplaatsen zul je de (weet nog steeds niet hoe het heet, de balk waarin o.a. de _ van minimaliseren en de X van sluiten instaan) die balk moeten kunnen aanklikken. Wel vreemd, want als je de resolutie juist hebt staan (1024x768 momenteel) zou hij daarbuiten toch niks moeten plaatsen ? Vervelend hoor :(. P&B
Link naar reactie
[quote:96dd4a6b2c="LibraOne"]Ik ken Fluxbox niet, maar bij WM kon ik in de rand van het scherm met de rechtermuisknop klikken om het scherm te kunnen verplaatsen. Dus niet perse in de bovenste balk (heet dat niet een titelbalk?).[/quote:96dd4a6b2c] Hmmm, dat zou goed kunnen, maar volgens mij heb ik dat met opzet uitgezet, want ik vindt dat nogal irritant. Ik ken windowmaker ook wel en de meeste windowmanagers ondersteunen wel zoiets, maar ik vindt het zoals gezegd nogal irritant. Persoonlijk gebruik ik liever een toetsenborcombinatie om van scherm te wisselen. Net als die virtuele schermen waarbij je moet scrollen....dat vindt ik dus zwaar irritant, maar voor anderen zal het vast heel fijn zijn. Titelbalk ? hmmm, daar zeg je wat....oke, dan noem ik het voortaan de titelbalk :) P&B
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...