Ga naar inhoud

[ Suse 9.2 ] Wlanproblemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn laptop heb ik gister Suse 9.2 gezet vanaf FTP. Mijn laptop en Benq AWL100 Wlankaartje werden netjes herkent en geinstalleerd. Ik heb de kaart op DHCP (router = Draytek 2200E) gezet en WEP ingeschakeld. Bij het booten zie ik netjes dat ik een IP krijg, maar ik kom het internet niet op. Aangezien ik wel intern op o.a de webconfig van mijn router kan komen was het probleem snel gevonden. Ik krijg geen gateway. Als ik in YAST de netwerkkaart instel staan daar de goede DNSservers. Dus dat lijkt goed. Als ik vervolgens handmatig een gateway instel werkt het echter nog steeds niet. Op de site van Benq staan instructies voor het installeren van de kaart, maar aangezien Suse hem al kent lijkt me dat niet (meer) nodig om te installeren. Zijn er mensen met ervaring met dit probleem? -> Ik heb dus geen enkel probleem als ik alle gegevens (ip, dns, gateway) handmatig instel. Alleen DHCP lijkt niet te werken.
Link naar reactie
Misschien heb je de mogelijkheid om onbekende MAC adressen deel te laten nemen aan je netwerk uitgeschakeld. Is op zich wel veilig :wink: maar dan moet je je eigen pc wel de mogelijkheid geven om verbinding te kunnen maken. Bijvoorbeeld door het MAC adres van de netwerkkaart toestemming te geven zich aan te melden (connection control) en deel te nemen aan het netwerk (association control). [quote:edd4db5eef]Op de site van Benq staan instructies voor het installeren van de kaart, maar aangezien Suse hem al kent lijkt me dat niet (meer) nodig om te installeren. [/quote:edd4db5eef] Misschien moet je het er toch maar eens op wagen en die installatieinstructies opvolgen. Wie weet waar het toe leidt (wel eerst een backup maken :D ) Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
Zoals ik al aangegeven heb werkt de kaart prima als ik alle gegevens statisch opgeef. En ik heb de kaart netjes toegevoegd aan de MAClist. Onder windows werkt de kaart ook altijd gewoon prima. (zowel dhcp als statisch) Zodra ik 1 van de 3 (ip, dns of gateway) via DHCP laat doen werkt het niet meer. Als ik gateway en DNS opgeef krijg ik nog wel netjes een ip, maar heb toch geen internet. Heb het nu dus maar gewoon alles statisch opgegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...