Ga naar inhoud

m'n fstab vern**kt, wat nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik was wat aam het rommelen in mijn fstab en heb toen per ongeluk iets verkeerd gezet in mijn fstab voor het mounten van mijn "/". Nu start hij niet meer op. Hij blijft hangen bij het instellen van mijn lokale schijven en krijg allemaal foutmeldingen van dirs die hij niet kan benaderen (natuurlijk). Ik dacht, geen probleem, ffies opstarten met Knoppix, fstab aanpassen en klaar! . Het vreemde is dat als ik in Knoppix zit, en ik kijk met fdisk -l , dan ziet hij mijn HDD als hda met een grootte van 20 gb, so far so good, als ik echter kijk op hda1 zie ik naar mijn idee alle bestanden van Knoppix, er staat uiteraard een /etc/fstab in, als ik die echter open, staan er enkele regels bij #edit by Knoppix, dit is dus niet MIJN fstab ....... Hij heeft ook een hda2 gemount, maar die is verder leeg. Hoe kan ik alsnog mijn eigen fstab vinden?
Link naar reactie
Je tekst is lekker leesbaar :cry: Pak je rescue-cd of rescue-floppen. Neem desnoods een flop van toms rootboot. Knoppix zou normaliter ook kunnen. Dan mount je je harddisk. Zorg wel je je partities correct mount met het goede filesystem. Weet je verder wel of je je intsllatie niet volledig vern*&kt hebt? Volgende keer beetje opletten en ff backup-files maken bij het experimenteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...