Ga naar inhoud

[suse]Crash aan het einde van installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik via FTP SuSe 9.2 geïnstalleerd (heeft uren geduurd via mijn ADSL-lijntje) en helaas .. helemaal aan het eind, bij de hardwaredetectie, is Yast gecrasht bij het detecteren van mijn grafische kaart :( Ik kan Linux wel opstarten en krijg dan de prompt. Hoe kan ik - zonder helemaal van voor af aan te moeten beginnen met de installatie - met Yast verder gaan en proberen het probleem met de grafische kaart op te lossen? Ik wil graag KDE als grafische shell gaan gebruiken. Alvast bedankt voor de hulp. Oh ja, helemaal nieuw in Linuxland ben ik niet - ik heb op deze computer, met dezelfde grafische kaart (Matrox Graphics Millennium G200 APG), enkele jaren terug zonder problemen een oudere SuSe-versie gedraaid.
Link naar reactie
Wat er gebeurd is niet zo zeer een crash, slechts de X-server wil niet starten. Da's vervelend, maar niet onoverkomelijk. Tik in de text-mode [code:1:064be55099]yast2[/code:1:064be55099] Hierna krijg je Yast in een text vorm en kun je met je toetsenbord yast bedienen en instellen. De meeste kans op succes vindt je bij de keus voor videokaart (Yast kiest niet altijd de juiste ;)) en resolutie van je scherm. Probeer eerst eens een VGA resolutie van 800*600, dan heb je (als het goed is) iig 'normaal' beeld :) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Om dit te bereiken moet je het bestand /etc/inittab wijzigen. In dit bestand staat een gedeelte wat er als volgt uit ziet: [code:1:4ce02aa78c] # Default runlevel. # 0 - halt (Do NOT set initdefault to this) # S - Single user mode; from the boot prompt, only with US keyboard # 1 - Single user mode # 2 - Multiuser, without NFS (The same as 3, if you do not have networking) # 3 - Full multiuser mode # 4 - unused # 5 - Full multiuser mode with network and X display manager — KDM (default), GDM, or XDM (X11) # 6 - reboot (Do NOT set initdefault to this) # id:3:initdefault: [/code:1:4ce02aa78c] Het cijfer wat staat voor initdefault moet je wijzigen naar 5. De volgende keer dat je opstart zul je een grafische login krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...