Ga naar inhoud

Herinneringen in Agenda-Kontact


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste linux vrienden, Ik en ook mijn vrouw zijn al een tijdje aan het expirimenteren met Agenda-Contact ter vervaning van MS Outlook. Wij kunnen het programma echter nog steeds niet gebruiken en wel om de reden dat als wij een afspraak met herinnering inbrengen met alarm (dat er een schermpje met de afspraak zichtbaar wordt en een wav geluidje te horen is) dit schermpje met geluidje 99 van de 100 keer niet werkt. Zo kunnen wij natuurlijk MS outlook nog steeds geen vaarwel zeggen hoewel dat onze innige wens is. Wij worden namelijk helemaal ziek van het spyware en virus gedoe rond Windows. Heeft iemand ervaring met het programma Agenda-Contact (geleverd bij Suse9.2) of weet iemand wat wij verkeerd doen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
In kontact zijn de agenda en de herinnering 2 aparte programma's. De agenda is korganizer, en de herinnering is korgac. Korgac leest de herinneringen uit het agendabestand van korganizer, en voert ze uit. Dit vereist dus dat het agendabestand moet zijn opgeslagen op de schijf op het moment dat korgac het uitleest. Dat gebeurt automatisch om de paar minuten, waardoor herinneringen die binnen 1 of enkele minuten door korgac gemist kunnen worden. Herinneringen die later dan enkele minuten na het aanmaken van het agendapunt worden aangemaakt worden altijd door korgac opgepikt. Je kunt overigens het agendabestand ook handmatig opslaan, via menuoptie [Bestand->opslaan] Er lijkt dus iets mis te gaan tussen de communicatie van korganizer met korgac op jouw systeem. Kijk even of het een opslagprobleem is, door telkens handmatig de evenementen op te slaan. Voor taken schijnt het anders te liggen, mogelijk is die functie nog niet volledig geimplementeerd. Maar dat moet ik elders voor je navragen. Max
Link naar reactie
[quote:e38e7df0e1="henk46"]Beste linux vrienden, Ik en ook mijn vrouw zijn al een tijdje aan het expirimenteren met Agenda-Contact ter vervaning van MS Outlook. Wij kunnen het programma echter nog steeds niet gebruiken en wel om de reden dat als wij een afspraak met herinnering inbrengen met alarm (dat er een schermpje met de afspraak zichtbaar wordt en een wav geluidje te horen is) dit schermpje met geluidje 99 van de 100 keer niet werkt. Zo kunnen wij natuurlijk MS outlook nog steeds geen vaarwel zeggen hoewel dat onze innige wens is. Wij worden namelijk helemaal ziek van het spyware en virus gedoe rond Windows. Heeft iemand ervaring met het programma Agenda-Contact (geleverd bij Suse9.2) of weet iemand wat wij verkeerd doen? Alvast bedankt.[/quote:e38e7df0e1] Meen je dit serieus :-? Omdat een afsprakenschermpje niet goed werkt kun je niet overstappen naar Linux.
Link naar reactie
Ik vrees dat het meer een probleem is dat zich gewoon in KDE 3.3.2 voordoet want bij is het zelfs zo dat na de update (ftp-suplementary-KDE) de notificatie's van KDE het gewoon helemaal niet meer lijken te doen. geluidssysteem werkt (kun je testen in configuratiecentrum) maar de notificatie's geven idd geen geluid. Dus ook Kontact niet maar zelfs als ik de losse componenten start (kmail, korganizer enz.) krijg ik geen systeem geluiden. ook als ik ze probeer te testen in het configuratiecentrum hoor je niets. En idd. het notificatie venster doet het wel. overigens zou dat toch genoeg moeten zijn ... of gebruik je je pc ook als wekkerradio ?? :D
Link naar reactie
Beste m3ssi4h, Omdat dit niet werkt kan ik mijn vrouw, die veel met outlook werkt niet overhalen helemaal op Linux over te stappen. Daardoor zit ze nog steeds met virusscanners en anti-spyware te hannesen. :-(( We hebben samen een bedrijf dus het is ook mijn probleem. Stolk, bij mij doet het notificatieschermpje het ook niet. Maximiliaan, ik ben nog bezig met jou tips uit te proberen. Groet, Henk
Link naar reactie
[quote:551894c746="wstolk"]Ik vrees dat het meer een probleem is dat zich gewoon in KDE 3.3.2 voordoet want bij is het zelfs zo dat na de update (ftp-suplementary-KDE) de notificatie's van KDE het gewoon helemaal niet meer lijken te doen. [/quote:551894c746] Alhier werkt het, dus kan een lokaal probleem zijn. Geluid zou het zowiezo moeten doen, bedenk dat je per herinnering moet aangeven dat je geluid wilt horen. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...