Ga naar inhoud

VPN verbinding opzetten met Mandrake 10.1 Official 3CD's v.?

anoniem

Aanbevolen berichten

Mogelijk een moeilijke vraag. Mijn zus werkt op haar werk met Fedora linux als desktop en er is Debian Server aanwezig. Ze werkt thuis met een beveiligde VPN (tunnel) verbinding met haar werk. (bureaublad op afstand). Nu heb ik op haar laptop Mandrake 10.1 Official 3CD versie geinstalleerd. Nu wil ik op haar laptop ook een VPN verbinding opzetten, maar deze moet eerst nog geinstalleerd worden en geconfigureerd. Nu heb ik vanaf het internet informatie gevonden hoe deze op te zetten voor Mandrake 10.0 en ik neem aan dat het dan ook voor Mandrake 10.1 werkt. Hieronder heb ik beschreven wat ik heb gevonden. Bij stap 1 heb ik het rpm bestand staan dat ik heb gedownload. Het bij stap 2 genoemde pptp-linux staat op de installatie CD en bij 3 heb ik de daar genoemde bestanden allemaal gedownload maar weet goed wat ik daar mee aanmoet. Ben nog wat betreft Linux nog maar min of meer een Leek en zou graag van iemand informatie willen hoe ik het installeren en configureren van de VPN verbindig stap voor stap moet verwezelijken, graag ook welke commando´s ik moet gebruiken. Ik zou daar heel dankbaar om zijn?? Hans -------------------------------------------------------- Maximising Versions Installation, VPN verbinding opzetten, informatie gevonden op de volgende website; http://pptpclient.sourceforge.net/howto-mandrake-10.phtml 1.download the ppp mdk.i586.rpm from Paul Howarth's repository and upgrade like this: Huidige versie van Mandrake 10.1heeft KDE 3.2.3 en kernel 2.5.8.1-12mdk i686 Gedownloade rpm bestand ; kernel_ppp_mppe-modules-2.6.8-1.521smp.dkms0.0.4.i686.rpm urpmi libpcap0 libpam0 rpm --upgrade ppp-2.4.3-0.cvs_20040527.4mdk.i586.rpm Note: change the file name to correspond to the version available. 2.download the pptp-linux i386.rpm from Paul Howarth's repository and upgrade like this: urpmi pptp-linux (vanuit root staat op de Mandrake 10.1 installatie CD) rpm --upgrade pptp-linux-1.5.0-3.i386.rpm 3.download the php-pcntl, php-gtk-pcntl, and pptpconfig i386.rpm's from Paul Howarth's repository and install like this: rpm --upgrade php-pcntl-4.3.9-2.i386.rpm urpmi libglade libxml rpm --upgrade php-gtk-pcntl-1.0.1-2.i386.rpm rpm --upgrade pptpconfig-20040722-4mdk.noarch.rpm Configuration 1.obtain from your PPTP Server administrator: - the IP address or host name of the server, - the authentication domain name, (e.g. WORKGROUP), - the username you are to use, - the password you are to use, - whether encryption is required. 2.run pptpconfig as root, and a window should appear, 3.enter the server, domain, username and password into the Server tab, 4.if you decided in Installation step 1 above that you would need MPPE, and if your administrator says encryption is required, then on the Encryption tab, click on Require Microsoft Point-to-Point Encryption (MPPE), 5.click on Add, and the tunnel will appear in the list, 6.click on the tunnel to select it, click on Start, and a window will appear with the tunnel connection log and status, 7.if the connection fails, you will need to gather more information, so on the Miscellaneous tab, click on Enable connection debugging facilities, click Update, try Start again, then look at the Diagnosis HOWTO for whatever error is displayed. 8.if the connection succeeded, you can try the Ping test button. If the ping fails, you should try to find out why before proceeding. If the ping works, then the tunnel is active and you may now work on routing. 9.decide whether all your network traffic should go via the tunnel or not. If so, Stop the tunnel, select it again, then on the Routing tab, click on All to Tunnel, then click Update and try Start again. Now try to access the network behind the server. 10.on the other hand, if only some of your network traffic should go via the tunnel, you will need to obtain from the server administrator or folk lore a series of network routes to enter. Stop the tunnel, select it again, then click on either Client to LAN or LAN to LAN on the Routing tab, use the Edit Network Routes button to enter the routes one by one, and then try Start again. Now try to access the network behind the server.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...