Ga naar inhoud

automatisch internet verbinding maken bij opstarten


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn internet verbinding werkte perfect. Bij het opstarten van de computer werd automatisch verbinding gemaakt naar het internet. Kabelmodem (kabelfoon) externe modem aangesloten via ethernet aansluiting computer (PPP0E protocol). Nu moet ik elke keer weer de gehele installatie wizard doorlopen om verbinding te maken. IN de wizard staan alle instellingen nog gewoon vermeld. Bij het opstarten de volgende meldingen. bringing up intherface eth0 [faiiled] bringing up intherface ppp0e [failed] Vie het mandrake control centrum heb ik al gekeken en zowel bij eth0 als PPP0E staat bij het opstarten aangevinkt. Hoe kan dit dat het eerst goed werkte en nu niet meer en hoe kan ik dit goedzetten. Het is gewoon lastig om elke keer weer de gehel e internet instel wizard te doorlopen om internet verbinding te maken. Hans
Link naar reactie
Ben wel gebladerd naar de map die jij aangaf maar kom daar niet verder, of snap er niets van. Kan een mogelijk oorzaak zijn dat ik bij het maken van een Fat32 partitie op het Windows XP deel van de schijf windows xp na afloop niet meer wilde opstateen, De mbr was beschadigd. Daardoor moest ik van de windows xp installatie cd de mbr hetstellen waarna windows xp weer normaal opstarte . Ik was daarbij wel mijn LILO opstartscherm kwijt. Via opstaten met de installlatie CD van Mandrake 10.1 en kiezen voor upgrade,kon ik vrij snel LILO hetstellen. Zou dat er iets mee te maken hebben. Feit is wel dat het mis gaat omdat bringing up interface eth0 niet lukt failed. Daarna lukt ook bringing up interface ppp0 niet. met daarachter een melding van ; bringing up loopback interface usr/sbin/adsl start line 191 terminated 2666 , een voorafgaande keer was dat line193 terminated 2663. Ik zou dit graag verholpen willen hebben. Elke keer weer de instellingen weer handmatig door de wizard te doorlopenis wel erg lastig. Het is wel zo dat bij het doorlopen van de wizard de instellingen er al keurig in staan. Opnietw met de Mandrake 10.1 installatie cd ś upgraden. Of kan ik het eth0 programma verwijderen en weer installeren. Graag een reactie Hans
Link naar reactie
Je hebt gelijk eth0 is de netwerkkaart. Ik kwam er niet uit. Ik heb als oplossing en om ervan te leren Mandrake 10.1 opnieuw geinstallleerd en weer ingesteld . En nu is het probleem verholpen. Bij het opstarten wel nu meteen internet verbinding. Het is natuurlijk ook wel een zeer drastische methode. Maar bij elkaar was het opnieuw installeren en de instellingen terugzetten in een uurtje gepiept. Dat zie ik bij windows nog niet gebeuren. Waardoor het ineens ontstaan is en wat de oorzaak is mag joost weten in ieder geval het werkt weer. Hans
Link naar reactie
Het probleem hier is dus dat je netwerkkaart niet "up" wil komen. De rest is hier het gevolg van. Je had dus ook kunnen volstaan met het "herinstalleren" van je netwerkkaart waardoor de rest vanzelf weer goed gegaan zou moeten hebben. eth0 <=ppp0<=kabelmodem als de eerste het dus niet doet kan derest niet gevonden/gemaakt worden :D
Link naar reactie
Je hebt volkomen gelijk, Maar door te experimentern was ik het overzicht een beetje kwijt geraakt. Voordeel is nu ook dat ik nu ook de windows xp partities kan benaderen en daar documenten kan open en plaatsen. Dat laatste geld voor de Fat 32 partitie. Ik zit nu nogal vaak te klooien om inzicht te krijgen hoe Linux, in dit geval Mandrake 10.1 werkt. Om die reden heb ik ook Linspire 4.5 op een oude computer gezet. Ben daar niet zo tevreden over. Duurt eewig voor dat opgestart is, vraag mij af wat er allemaal wordt geladen. Maar kan nu wel goed Mandrake 10.1 met Linspiire 4.5 vegelijken. Linspire lijkt mij handig voor die gene die in een keer een werkend systeem willen hebben en verder niets ermee willen. Ook het installeren van extra pakketten is een ijtje al moet je erwel voor doccen. Geef mij Mandrake 10.1 maar, ook makkelijk te installeren en ook redelijk eenvoudig op te waarderen. Alleen moet je dan handmatig allerlei selecties maken en dat kan voor sommige te lastig zijn omdat ze bij god niet weten wat ze aan het doen zijn. Dat geld soms ook wel voor mij , maar ik leer snel. Ben nu ook stapgewijs via een goede nederlandse handleiding de commando structuur aan het doorgronden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...