Ga naar inhoud

Mozilla en Cups


anoniem

Aanbevolen berichten

Voorheen was het het standaard lpr-commando, nu verschijnt er netjes postscript/[naam van de printer onder cups]. Onderhuids wordt nog steeds het lpr-commando gebruikt. Vroeger kon het waarschijnlijk ook wel, mits je wist welke toevoegingen aan het lpr-commando moest meegeven. En om dat ik er geen zin in had om me daar in te verdiepen, gebruike ik altijd kprinter als tussenstation.
Link naar reactie
[quote:aad805f642="water"]Voorheen was het het standaard lpr-commando, nu verschijnt er netjes postscript/[naam van de printer onder cups]. Onderhuids wordt nog steeds het lpr-commando gebruikt.[/quote:aad805f642] Ah, mozilla gaat eindelijk met de tijd mee :) ik denk dat dit los van cups staat, en dat je dus ook met het oude vertrouwde LPRNG voortaan kunt kiezen welke printer je wilt gebruiken. [quote:aad805f642] Vroeger kon het waarschijnlijk ook wel, mits je wist welke toevoegingen aan het lpr-commando moest meegeven.[/quote:aad805f642] dat is lpr -P printernaam Max
Link naar reactie
[quote:bfad753364="m3ssi4h"][quote:bfad753364="maximilaan"] Ah, mozilla gaat eindelijk met de tijd mee :) Max[/quote:bfad753364] <oude zeur modus> Nieuwerwets CUPS gedoe. Lpd met aps-filter blijft nog steeds de mooiste combo. Maar die snotneuzen van tegenwoordig moeten weer zonodig klikken. </oude zeur modus>[/quote:bfad753364] Blijf jij maar lekker in het verleden hangen. Zeker nog een 2.0.x kernel draaiien? :wink:
Link naar reactie
Er is volgens mij weinig verandert aan Mozilla/Firefox op het gebied van printen. Het systeem is voorzover ik kan zien nog exact hetzelfde als voorheen. Ik gebruikte en gebruik nog steeds kprinter als tussenstation overigens (net als voor OpenOffice), omdat je dan een uniforme en uitgebreide interface hebt voor alle afdruktaken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...