Ga naar inhoud

linspire


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net linspire gedownload en wil deze gaan installeren ik heb nu al een dual-boot systeem met wW200 op C en WXPpro op D Nu wil ik op mijn E schijf linspire installeren, kan dit gewoon en zo nee wat moet ik dan veranderen, verder zou ik nog willen weten of je met linpire alle windows programmás kan gebruiken want als dit allemaal kan doe ik uiteindelijk heel windows de deur uit want ik ben het helemaal zat
Link naar reactie
Linspire heeft de nodige tijd en geld in Codeweaver's CrossoverOffice gestoken om het mogelijk te maken Windows-software onder lindows te draaien. Daarop zijn ze teruggekomen, crossover wordt niet langer meegeleverd en Linspire steekt nu al haar geld in het ontwikkelen van vervangende Linux-software voor Windows-applicaties. Als je een distro zoekt met geintegreerde ondersteuning voor Windows, kijk dan eens naar Xandros. Max
Link naar reactie
Even een beetje info over Linspire: mijn vader gebruikt ook linspire en daardoor zijn we achter een paar dingetjes gekomen. Linspire kan niet dual boot werken dus maakt je hele harde schijf leeg. Linspire werkt alleen met klik en run waardoor je zonder te betalen er nix aan hebt. linspire werkt altijd als root (makkelijk maar onveilig) De meeste aplicaties die via klik en run zijn te downloaden, zijn vrij gedateerd, zo werken ze nog met een k3b die nog geen dvd's kan branden. De installatie is vol automatisch, dus geen enkele keuze hoefd je te nemen (voordeel voor leek, nadeel voor mensen die iets van computers weten) Er zijn voor prijzena als 20 euro dvd spelers te krijgen voor onder linspire, voordeel is dat je helemaal geen gezeik hebt met codecs, nadeel is dat het duur is. Als ik jou was zou ik voor een suse of soortgelijk kiezen, daarbij word tijdens de setup gevraagd of je dual boot wil enzo. En Amsn is in mijn ogen de beste msn client, ook beter als de "echte" msn. Maar geen cam support. Groetjes Emiel
Link naar reactie
[quote:d151318e02="Emielcuijk"]Linspire kan niet dual boot werken dus maakt je hele harde schijf leeg. [/quote:d151318e02] Dat klopt niet, op demo bij nedlinux gezien dat je het ook naast windows kan zetten. [quote:d151318e02] Linspire werkt alleen met klik en run waardoor je zonder te betalen er nix aan hebt.[/quote:d151318e02] Klopt gedeeltelijk, kracht van linspire is de click-n-run, maar als je technisch onderlegt bent kun je die vervangen door APT van debian en dus gratis software binnenhalen. [quote:d151318e02] linspire werkt altijd als root (makkelijk maar onveilig) [/quote:d151318e02] Klopt ook niet helemaal, standaard ben je idd root, maar je kunt ook gebruikers aanmaken en voortaan als gebruiker werken. Maar het is iig niet handig van linspire dat ze dit niet meteen regelen. [quote:d151318e02] Er zijn voor prijzena als 20 euro dvd spelers te krijgen voor onder linspire, voordeel is dat je helemaal geen gezeik hebt met codecs, nadeel is dat het duur is.[/quote:d151318e02] Klopt, maar kijk eens naar de prijs van LinDVD, WinDVD, PowerDVD etc... [quote:d151318e02] Als ik jou was zou ik voor een suse of soortgelijk kiezen, daarbij wordt tijdens de setup gevraagd of je dual boot wil enzo. [/quote:d151318e02] Ben ik met je eens :) Max
Link naar reactie
Ik heb als proef ook Linspire 4.5 op een computer waar al windows XP op stond. De voorgaande schrijver heeft ja en nee gelijk dat Linspire de gehele schijf leegt. Je moet namelijk eerst met een programma zoals Partiition Magiic een aparte partiitie aanmaken die Linspire kan gebruiken. Anders heb je geen keuze dan de gehele schijf te overschrijven. Is natuurlijk om het makkelijk te maken voor de gebruiker. Linspire werkt inderdaad met CLick and Run om software in een muisklik te installeren, de software is inderdaad wat gedateerd en je moet er voor dokken. Het is lijkt mij alleen handig voor iemand die een werkend systeem wil en meer ook echt niet. Gewoon ermee werken en verder echt niks. Ik zelf goori het er weer gauw af. Hans
Link naar reactie
Om dat ik het leuk vindt om te kijken hoe een ander besturingsprogramma werkt heb ik Linspire op een reserve computer gezet. Bleek met geen mogelijkheid internet verbinding te maken. Mijn verbinding is een externe kabelmodem via de TV kabel aangesloten op de ethernetaansluiting van de computer. (pppoe protocol). Wat ik probeerde via de wizards het lukte mij niet. Kon eht0 niet vinden. Blijkbaar was mijn hardware ehternet kaart niet goed gedetecteerd. Omdat het vanuit Linspire niet makkelijk is er wat bij te installeren behalve via Klik en Run, en daar heb je een internet verbinding voor nodig. Om er zeker van te zijn dat mijn hardware goed wordt gedetecteerd heb ik Linspire opniiew geintalleerd en nogmaals lukt het niet. Ook bij de diepere instellingen. Daar staat wel pppoe maar alls ik daar gegevens invul werkt het ook niet. Voor hoeft Linspire niet meer. Als het werkt dan werkt het, als het niet werkt dan wordt het echt moeilijk omdat er niet veel standaard goed in te stellen is. Ongetwijifeld een goed BIssness plan achter Linspire om voor dummis Linspire voor de massa te brengen. En dan aan zich te binden via Click and Run oftewel Click and Pay.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik ben geen linspire fan maar.... 1) alleen sommige linux distro's leveren soms tools mee om een hd te verkleinen. Logisch dus dat linspire standaard de bestaande partitie kiest tenzij je er meerdere hebt dan mag je zelf aangeven welke je wil gebruiken 2) er wordt aangeraden om een gebruiker te maken tijdens de installatie. Dus eerst de handleiding lezen dan zeuren ! 3) Je hardware wordt echt niet altijd vanzelf gevonden. Dus zul je zeker als je via spec. protocollen iets willen regelen (bijv. ppoe) eerst moeten zorgen dat je ethernet kaart werkt! Je kan nml. je modem geen opdrachten geven zonder een fisieke verbinding. 4) Linxpire is een concept dat steeds verder ontwikkeld wordt. 1 vd. doelstellingen is om een goed desktop systeem neer te zetten met software waar je weinig problemen mee hoeft te verwachten. Dit houdt dus in dat die vaak wat gedateerd zijn omdat in de nieuwste software bugs kunnen zitten waar een "simpele" Linspire gebruiker geen raad mee zou weten en dus zeker niet op zit te wachten. 5) software waar licentie perikelen bij komen kijken moet je ook voor windows voor betalen. WinDVD is zeker niet gratis en de codecs voor mp3 moeten ook betaalt worden. Vandaar het klik en buy systeem van Linxpire... Je klikt , koopt en hebt nergens meer omkijken naar.. 6) als je aan linux wil beginnen weet je hopelijk wel dat het iets anders is dan windows, je moet dus zeker begrijpen dat je (net als bij een widows-installatie) je een klein beetje moet verdiepen in de installatie procedure voor je ermee aan de gang gaat. Wil je dat niet en denk je cd'tje erin en klaar is kees dan kun je beter blijven waar je bent en vooral genieten van wat je hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...