Ga naar inhoud

Vhost op Linux server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort mijn eigen server met een vast IP adress. Dit is GEEN ISP ip adress, ik heb het in een datacentrum staan. Nu draai op op die box een aantal psybnc voor vrienden. Hoe kan ik nu vhosts activeren. Ik heb een domein geregistreerd en kan ook een dns zone aanmaken. en als ik dan de dns aanvraag van het domein verwijst hij ook naar mijn eigen IP adress. maar mijn psybnc pakt hem niet. Moet ik ook nog iets draaien als een dns server ofzo. Graag wat meer uitleg over dit probleem. Met vriendelijke Groet
Link naar reactie
Laat ik het anders proberen uit te leggen. Ik heb een server, met slackware er op. Deze server staat in een datacentrum in Amsterdam. Ik heb 32 IP tot mijn beschikking. Nu heb ik bij een webhoster een aantal domeinen en die wil ik gebruiken al vhost. Deze domeinen hebben als nameserver het Ip van de webhoster, maar nu kan ik via dns zones een dns maken die naar mijn IP wijst. Bijvoorbeeld: www.pretime.net wijst naar het IP van mijn webhoster maar test.test.pretime.net wijst naar het IP van mijn server. Normaal zou ik dan via psybnc als vhost test.test.pretime.net invullen en op IRC krijg je dan dat als host te zien en niet het IP van mijn server. Dit laatste is dus nie het geval, hij blijft het Ip van mijn server laten zien. Moet ik nog iets op mijn server instellen zodat hij wel de vhost laat zien en niet het IP. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Link naar reactie
Op je server hoef je niks te veranderen. Al heet die koek.ei.nl. Je wilt dat het ipadres wat mensen gebruiken dat dat overeenkomt met de goede naam. Stap 1: zorg dat je het internet-ipadres koppelt aan de goede host via portforwarding. Als je dat adres pingt dat dan de goede server reageert. Bij die portforwarding zal je isp moeten helpen. Of je moet al gelijk de goede adressen hebben... kan ook. Stap 2: de dns-naam. Als je de a-records zelf mag editten... simpel... je mag 1 host/adres best meerdere nemen geven. Je mag 1 adres best koppelen aan test.test.domein.nl en ook aan www.domein.nl.
Link naar reactie
Ik snap het nog niet helemaal. Nog even voor de duidelijk heid. ik heb geen ISP op de sever (Ja leaseweb waar ik een rack heb) Ik heb gewoon een hele IP range tot mijn beschikking. Als ik de vhost ping dan krijg ik het IP van mijn server terug dus dat wel al wel. Ik snap nog niet helemaal wat je met die stappen bedoeld. Groeten Ben
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:0b93a70f03="SecretServer"]Normaal zou ik dan via psybnc als vhost test.test.pretime.net invullen en op IRC krijg je dan dat als host te zien en niet het IP van mijn server.[/quote:0b93a70f03] het zou kunnen dat IRC voor de weergave van de servernaam reverse DNS gebruikt. Je zou eens kunnen kijken of als je het IP nummer van test.test.pretime.net pingt, dat ip ook goed terugvertaald wordt naar de naam. Als dat niet zo is, is daarvoor nog een aparte instelling in de DNS server nodig (reverse DNS). Of dat kan (vast wel) en zo ja hoe zal je bij de leverancier van je IP's moeten nagaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...