Ga naar inhoud

een Distro voor ma


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:660b3140c3="maximilaan"]Ook dat klopt niet, je kunt een gratis iso-image downloaden die je op schijf kunt installeren (naast de iso-cd en iso-dvd die als live-versie worden aangeboden) Max[/quote:660b3140c3] Ja, maar dat is geloof ik slechts 1 iso-image. Dus dat is maar een klein deel van de totale distributie - de rest zul je via FTP moeten installeren.
Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:2103a51227="Marcel de Reus"]En dat is een nadeel? .[/quote:2103a51227] Tja, we blijven Hollanders he? ;) Verder is de ftp-versie altijd actueler dan de iso-versie, dus ik zie er op zich geen nadeel in. Al helemaal niet als je een snelle internetverbinding hebt, dan gaat het installeren via ftp zelfs sneller dan dat gehussel met al die cd's.. Groetjes, Max (die zelf de ftp-server als installatiebron gebruikt, ondanks de grote SuSE-doos die in de boekenkast staat...)
Link naar reactie
[quote:b28ec1aa27="maximilaan"]Verder is de ftp-versie altijd actueler dan de iso-versie, [/quote:b28ec1aa27] Maar worden de updates dan automatisch meegenomen bij een ftp installatie? De nieuwe pakketten op de SuSE ftp site staan toch in een aparte update map. [quote:b28ec1aa27="maximilaan"]Al helemaal niet als je een snelle internetverbinding hebt, dan gaat het installeren via ftp zelfs sneller dan dat gehussel met al die cd's.. [/quote:b28ec1aa27] Mijn ervaring is dat juist het installeren van SuSE sneller gaat vanaf dvd. Dit is de snelheid van mijn SuSE dvd in mijn dvd-speler, met dma uit wat ook het geval zal zijn tijdens het installeren van SuSE via dvd. [code:1:b28ec1aa27] hdparm -t /dev/hdb /dev/hdb: Timing buffered disk reads: 8 MB in 3.86 seconds = 2.07 MB/sec linux:/home/jolo # hdparm -t /dev/hdb [/code:1:b28ec1aa27] Het downloaden via Chello classic gaat met een maximale snelheid van 300 KB/sec Indien dma aan [code:1:b28ec1aa27] hdparm -t /dev/hdb /dev/hdb: Timing buffered disk reads: 14 MB in 3.02 seconds = 4.64 MB/sec linux:/home/jolo # [/code:1:b28ec1aa27]
Link naar reactie
[quote:e163a7abf2="jolo"] Maar worden de updates dan automatisch meegenomen bij een ftp installatie? [/quote:e163a7abf2] Yeps. Immers: de ftp-installatie pakt de op de site beschikbare pakketten, en als die nieuwer zijn dan die op de schijf staan.... [quote:e163a7abf2] De nieuwe pakketten op de SuSE ftp site staan toch in een aparte update map. [/quote:e163a7abf2] Neen, dat zijn de upgrades en de kritische updates. Je moet niet verwachten dat een ftp-installatie kde 3.3.2 binnenhaalt, hij haalt enkel een nieuwere build binnen van de met suse meegeleverde kde-versie binnen. [quote:e163a7abf2] Mijn ervaring is dat juist het installeren van SuSE sneller gaat vanaf dvd. [/quote:e163a7abf2] Kan, maar ik had het over de cd's ;) en in theorie is je cd-speler dan wel sneller, maar het telkens wisselen en initialiseren van al die disks neemt ook tijd in beslag. Max
Link naar reactie
[quote:e20cc34c18="maximilaan"]Tja, of je nu enkele gigabytes aan iso-bestanden moet binnenhalen of aan ftp-bestanden, wat is het verschil? Als je er echt problemen mee hebt, dan zet je gewoon de hele ftp op dvd, en vertel je yast dat die voortaan deze dvd moet gebruiken als installatiebron. lood om oud ijzer imho.. Max[/quote:e20cc34c18] O, je kunt de ftp ook op DVD zetten. Dat zou het probleem oplossen inderdaad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...