anoniem Geplaatst: 9 december 2013 Delen Geplaatst: 9 december 2013 Mijn laptop met Windows 7 is gecrasht. Blijkbaar niets meer aan te doen. Ik draaide daarop ook programma's die enkel op windows 7 werken. Ik heb hier nu wel een laptop met windows 8 op. Kan ik de systeembackup die ik heb van de andere computer daarop zetten? Kan en mag dit? Link naar reactie
Oscar53 Geplaatst: 9 december 2013 Delen Geplaatst: 9 december 2013 Het kan wel, hier zie je wie, wat, waar, hoe, wanneer en waarmee.......suc6... http://www.computeridee.nl/workshop/triple-boot-windows-xp-7-en-8-samen-op-een-harde-schijf/ Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2013 Dit is denk ik niet mogelijk: het luistert zo nauw qua hardware en besturings-software dat het zeer waarschijnlijk niet werkt: een systeem-backup kan zeer vervlochten zijn met de hardware en het besturingssysteem dat aanwezig was ten tijde van het maken van de systeem-backup. Enige afwijking in de hardware wordt misschien nog getolereerd, maar een geheel ander OS lijkt me uit den boze. Maar je kunt het (ook bij wijze van experiment) natuurlijk gewoon proberen: maak een image (b.v. met Norton System Recovery) van je huidige systeem waarmee je later weer een exact gelijk systeem terug kunt krijgen en voer daarna het terugzetten van de systeem-backup uit. Indien het een image is dan geef ik je een kans, is het een minder omvangrijke systeem-backup dan geef ik je geen kans gezien de verschillende OS-en. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2014 Het kan soms wel, maar het vraagt wel veel moeite om het ook werkend te krijgen. Of het ook mag is een heel andere vraag. Voor Windows zelf is het antwoord NEE. Een licentie is volgens Microsoft voor altijd verbonden aan de computer waarop het in eerste instantie is geïnstalleerd. Andere bedrijven hebben er geen probleem mee, al moet je soms eerst wel de originele installatie ongedaan maken of de licentie overdragen. Met een computer die niets meer doet is dat lastig, maar meestal helpt de helpdesk je dan wel uit de brand. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.