Ga naar inhoud

programma's verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Aangezien je duidelijk niet weet waar je mee bezig bent: hoe kun jij bepalen of die directory wel verwijderd kan worden? Het kan nl een heel belangrijke dir zijn.... Als het te maken heeft met Wine zal Apt eea wel verwijderen als dat kan. Kan het niet, moet je het als newbee niet denken beter te weten en ze toch weggooien, want daarvan kan je hele systeem van slag raken. Zozeer zelfs dattie niet meer opstart. Dat is nu net de clou van Linux: root mag alles, een gewone gebruiker kan niet zomaar schade aanrichten aan het systeem omdattie gewoon die toegang niet heeft. Maar tis jouw systeem, dus: [code:1:fbddc78a13] rm <filename> rmdir <directoryname> rm -R <filename> rmdir -R <directoryname> [/code:1:fbddc78a13] Waarbij de -R (Recursive) optie het systeem opdraagt de opgegeven file/dir zonder te klagen weg te gooien (rmdir klaagt als de directory niet leeg is). Weg is wel weg, want /dev/null bestaat niet.... Er is op de commandline geen 'terughaaloptie' zoals onder Windows :roll: Je bent dus gewaarschuwd! Groet, M.V. Wesstein [edit: m3ssi4h was me net voor ;)]
Link naar reactie
Ik zou als je een programma gedeinstalleerd hebt, geen verderen wijzegingen aan je systeem toebrengen. Behalve in je /home/user folder. Daar kan je de virtuele mappen van bijv. .wine zo verwijderen. Volgens mij installeerd wine daarin de windows-progjes. Dat heeft weinig tot niks met je hele systeem te maken. De desbetreffende gebruiker kan wel bijv. zijn configuratie kwijt zijn. Enuh waarom zou je zelf mappen willen verwijderen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...