Ga naar inhoud

multimedia toetsen activeren


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo Tot mijn grote verbazing is het mij nog steeds niet gelukt om al mijn multimedia toetsen aan de praat te krijgen. Het gaat hier om een logitech internet navigator toetsenbord. Het probleem is als volgt: ik start xev en druk op wat toetsen. deze geven de keycode mee, maar dit geld niet voor alle toetsen zoals bv flock-f1 (extra functie toets onder f1) en de i-touch toets. Dit probleem is op te lossen door bv de i-touch toets te drukken en vervolgens in een console dmesg in te tikken. je krijgt dan een foutmelding van de onbekende toets en deze kun je actief maken door bv setkeycodes e013 120 in te tikken (waarbij je de 120 zelf mag verzinnen). de i-touch toets heeft vervolgens in xev keycode 139 gekregen. Nou vooruit die werkt maar hier komt het probleem. setkeycodes werkt bij mij tot 127 terwijl de xmodmap tot 225 gaat en ja dan kom ik plek tekort. nog een bijkomend probleem is dat xev bij een setkeycode van bv 107 en 109 geen keycode geeft (tenzij je de shift toets indrukt) herkent iemand dit probleem of heeft dit met de 2.6 kernel te maken ? ik draai onder mandrake 10.1 en slackware 10 maar bijde geven hetzelfde probleem
Link naar reactie
ik neem aan dat dit los van de kernel staat, omdat je het toetsenbord van X-window aan het instellen bent, niet die van Linux zelf. Heb je al gekeken of er geen standaardindeling voor je toetsenbord beschikbaar is? In het configuratiecentrum van kde kun je bijv. kiezen uit additionele toetsenbordindelingen die ook je multimediatoetsen activeren. Kijk verder ook op internet, vaak heeft iemand anders ook al geprobeerd om jouw type toetsenbord in X Window aan de praat te krijgen. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...