Ga naar inhoud

redhat 6.0 linux noob needs help


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen! Ik heb redhat 6.0 geinstalleerd en heb perongeluk ingesteld dat ie altijd in de init 4 gaat draaien (grafische modus) hoe kan ik ervoor zorgen dat de computer gewoon in init 3 wordt opgestart? Vraag2: ik wil een floppy gebruiken en probeer het te mounten: mount /dev/floppy werkt niet mount /mnt/floppy geeft aan dat er een fout is de FS van de floppy is opgetreden. Hoe kan ik mijn floppy's gebruiken? bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
het mounten van het floppy is helaas niet gelukt, maar de init aanpassen wel, nu zit ik nog met een ander probleem voordat ik een floppy moet gaan mounten, namenlijk: ik heb perongeluk lilo verwijderd, omdat ik dacht dat dat linux automatisch zonder lilo gestart zou worden. dit is dus niet het geval. kan ik lilo weer terug zetten met een rescue disk? (rawrite .iso'tje neem ik aan maar hoe zet ik lilo dan weer op het mbr?) bedankt
Link naar reactie
[quote:f2c672895d="MrLeeJohn"]> kan linux draaien zonder een lilo? ja >zo ja hoe? Als je geen lilo gebruikt moet je via het mbr op een andere manier starten. Bijvoorbeeld via grub. Of via loadlin/msdos of win2k/xp-boot.ini/bootsect. Hoe dan ook een mbr blijf je nodig hebben. Als je dit abacadabra vind, is een boek lezen echt een aanrader.[/quote:f2c672895d] Ik vrees dat de vraag hier eigenlijk is: Kan ik Linux zonder bootloader starten. Antwoord is dan: Ja maar dat vraagd een berg werk en wordt vrijwel nooit gedaan omdat je dan nml. totaal geen bootoptie's kan meegeven. Dus installeer altijd een bootloader, en ion geval van RH 6 dus gewoon LiLO (ik dacht nie tdat grup er toen al was)
Link naar reactie
[quote:1acbee3eb2="m3ssi4h"]<cracker modus> Red Hat 6.0 :D </cracker modus>[/quote:1acbee3eb2]klopt er zijn betere. Ik heb echter 6.0 met PMFirewall op stealth bijna 2.5 jaar 24/24 gedraaid zonder noemswaardige problemen. Een goede firewall helpt dus echt. Vanwege beperkingen ben ik eerst naar SME gegaan, die zo lek als een mandje bleek zonder dat je er iets aan deed..... met PMFirewall en de SME-firewall uit was het een stuk beter. Alleen PMFirewall werkt met ipchains dus kon ik de betere opties van SME die ook iptables heeft niet benutten. Uiteidendelijk ben ik naar Smoothwall gegaan: een verademing. Installeren een fluitje van een cent, een aardige firewall en behoorlijk wat opties met ook een zeer aktieve groep erachter met een groot forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...